Ronja Grahn

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ronja Grahn - 31 augusti 2010 21:59

Blir lite lite tid för bloggning just nu, har helt enkelt fullt upp.

Skola idag (som vanlig nu då), läser ju våran kurs nu som heter Arbetssätt och lärande. Den är faktiskt intressant. Räcker i 5 veckor.

Idag är det ju en stor dag, lilla hjärtat, lilla busfröet, lilla kusinen min fyller ju 1 år.

Tänk att det var ett helt år sen som man möttes av fyra flickor som skrek: Vi har fått en lillebror. Kommer ihåg det som igår. Hur glada alla var (Såklart) Hur flickorna hade svårt för att somna den kvällen, och allt prat och alla frågor som kom från dom små. Kom ihåg när dom kom in med bebis.

Och har en massa andra minnen med lillen och fler lär det bli!


    


Ja, skulle kunna sitta här och skriva hur länge som helst om detta söta barn.

Men ska inte göra det, inte just nu iallfall. Är så mega trött.

Har varit över (naturligtvis) och kramat och goat en massa med 1-åringen och de andra tjejerna ikväll.

 

Nyss sett fångarna på fortet och ska ta och göra mig redo för att krypa ner under täcket nu.

Ska bli skönt att få sova, är så trött om kvällarna nu för tiden. Måste ju ha mycket att ta igen.

 

 

Godnatt på er och sov gott!

Av Ronja Grahn - 30 augusti 2010 22:36

Har varit en bra dag, fick sluta klockan två så for hem med bussen då.

Har varit hos kusinerna en stund och så. Sen hem.

Ikväll har jag vart barnvakt åt söt ungarna, (dom fyra minsta). (kusinerna)

Noomi har varit och spela match.

 

Skriver mer en annan dag, är så trött nu och har fruktansvärt ont i huvet.

 

Godnatt!

Av Ronja Grahn - 30 augusti 2010 07:25

Godmorgon!

Sitter just nu och bara väntar, om 15 minuter kommer bussen och jag har varit klar sen typ sju. Va nog mycket snabbare än vad jag räknat med.

 

Idag har vi bf-kursen hela dagen.

 

Ha en bra dag allihopa!:)

Kram/Ronja

Av Ronja Grahn - 29 augusti 2010 21:54

Sitter i Granbo nu. Helt lovely! Som jag längtat och saknat. Känns så skönt att vara hemma igen.

Det är verkligen hit man kommer när man kommer hem!

Med det menar jag självklart inte att jag inte trivs i Arvidsjaur/lägenheten, det gör jag såklart. Jätte bra!

Men det är ju lixom här man har vuxit upp, så självklart är det lite mer "hemma"!

Ni fattar säkert.



Har varit ut en sväng och fiskat med pappa och syster ikväll. Men inte blev det då nå napp inte. Men det var kul ändå. Vi är ju som ganska bra på att skämta.

Hahaha!


Nä, nu så ska jag fika sen hoppa i duschen.

Efter det är det bara krypa ner i sängen, sova gott och ladda inför andra skolveckan!

-

Av Ronja Grahn - 29 augusti 2010 17:36

Tiden har ju stått still idag, förstår inte. Men å andra sidan så har jag väl inte gjort så hemskt mycket heller.

Tagit det mycket lugnt.

 

Har nyss ätit middag, väntar nu bara på att klockan ska gå. Far ju till Granbo ikväll, ska bli skönt. Känner en stor längtan dit just nu!

 

Skulle ha tag i nå bilder som jag lagt över på en skiva. Nu får jag inte fram dom, och har lite smått panik. Det är bilder jag absolut inte vill förlora. Och måste ha i. Förstår inte vad som är felet.

Skivan har inte en enda repa. Så det ska gå!!

 

Ska kämpa vidare en stund, sen kanske ta en promenad.

Av Ronja Grahn - 29 augusti 2010 09:54

Förstår inte hur jag kan vakna 09.00 och vara så pigg, med tanke på att jag somnade till mammas väckar klocka imorse, (hon jobbar).

Nåja, ska väl inte klaga. För det har jag verkligen inte rätt att göra just nu.

 

Upp och hoppa och göra nå frukost!

 

Sen får vi väl se vad som händer denna dag, ska packa min väska också för ikväll bär det av till fjällbo.

 

 

Hoojj!

:D

Av Ronja Grahn - 29 augusti 2010 03:45

J a g  ä r  n ö j d, o c h  h u r  g l a d  s o m  h e l s t !!


Tjoooooooooooho!

Av Ronja Grahn - 28 augusti 2010 19:38

Sitter och ler åt min fantasi, är själv idag/kväll också. Och det är ju som dags att göra nå middag. Gissa vad det blir då? Kan ni gissa?! Köttbullar & Makaroner. Det var inte igår, eller jag mena. Det var igår ;)

Nåja, det är gott. Det är huvudsaken.

Bara he fram stekpannan.

 

Efter middagen blir det ett snabbt bad sen annat fix.

 

Sen så får vi se vad som händer och sker ikväll!


Tjooooo!



Skapa flashcards