Ronja Grahn

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ronja Grahn - 31 oktober 2011 13:17

Blev lite sovmorgon idag, så härligt!:) Nån dag måste man ju få slösa bort. Sen såg vi klart filmen vi somnade till igår kväll, och nu har vi nyss ätit frukost.


Ska hjälpa mamma med nå annonser, sen ut en sväng för nå ärenden. Sen har jag/vi inte så mycket mer planer för dagen, vi får se vad som händer.. :)


H a e n b r a d a g !

Av Ronja Grahn - 30 oktober 2011 15:30

Har varit en sväng hem till Granbo idag, kom nyss tillbaka till hem i Arvidsjaur.. Har träffat och kramats massor med kusinerna, som jag saknat dem!


Händer inte så mycket mer just nu, ska ut med Nova en sväng i regnet. Sen kanske handla, beror på vad vi bestämmer oss för att äta. :)


Tjoofrääs!

Av Ronja Grahn - 29 oktober 2011 17:48

Sååååå himla skönt att vara hemma, kom hem igårkväll kring 21-tiden ungefär. Hjärtat hade gjort så mysigt med PLOCK-godis (vilket dom inte har i Tyskland), dricka, jordnötsringar och fiiilm.. :)


Idag har inte hänt så mycket, sov till vi vakna.. va ut en sväng med Nova, åt frukost, såg film (klart). Sen va vi på en långpromenad förbi banken,konsum, dollar och expert.


Jag har tvättstugan idag, så tvättar för fullt just nu.. vilket behövs!

Nils har just börjat med middag.


Sen blir det fruktsallad och grädde till efterrätt.. som jag längtat!;)


Trevlig Lördagkväll På Er! :)

Av Ronja Grahn - 28 oktober 2011 06:00

Nu lämnar vi snart Bottenau och börjar bege oss mot flygplatsen, planet går 12.15 här från tyskland.. och vi har 3 timmars bilkörning dit.. plus att vi ska vara där nån timma tidigare.

Sen är vi på Arlanda kring två tiden nånting, och blir kvar där 5 timmar. Kring sju tror jag planet går till Arvidsjaur från Arlanda och vi är hemma i Arvidsjaur vid nio tiden på kvällen.

Blir en tuff dag, men så ooooooootroligt skönt det ska bli att komma heeem!!


Byebye!



Av Ronja Grahn - 28 oktober 2011 00:06

Det var (som vanligt) jätte trevligt hos Daniel och Simone, vi fick super god middag och efterrätt, sen prata vi, sjöng karoke och surrade ännu mer.. innan vi sen sa hejdå.. jobbigt vissa gånger. Meen vi ses snart igen!:)

Nu är jag mycket trött, så ska försöka somna.. vilket jag inte tror är allt för svårt.


Är lite orolig för vikten på min väska, även om jag vet vad det väger.. känns lite som dem ligger för nära gränsen. Får hoppas det går bra! Men det ser vi imorgon.. :)


Nattinatti!

Av Ronja Grahn - 27 oktober 2011 17:37

Städat och packat klart, skööönt!!

Ska bara försöka få tag i en våg så jag får veta vad mina väskor väger.. blir ju lite spännande.


Nu ska vi snart gå till Daniel och Simone och äta.. :)


Hejsvejs!

Av Ronja Grahn - 27 oktober 2011 09:19

Godmorgon!   

Blev inte så värst lång sovmorgon som jag tänkt mig, vaknade 07.10 jätte pigg.. Men lyckades somna om iallafall. Och vaknade istället 08.50 Och känner inte för att kämpa försöka somna om nu. Det är ju bara bra om jag är trött ikväll, så jag somnar ikväll och orkar upp tidigt imorgon.. :)

Har kollat lite facebook i brist på annat, och nu skriver jag här. Alla de andra sover än. Funderar på att skriva lite skolarbere, ju mer jag gör nu - ju mindre behöver jag göra sen.. Ju mer jag gjort förr - ju mindre hade jag behövt göra nuuu.. suck.   


Sen, mitt på dagen idag. Så åker vi nog en sväng till Oberkirch, och efter det ska vi städa och packa.. känns underbart kul. Snart är vi på väg heeem!!! Ikväll är vi bjudna på middag hos Daniel och Simone, kommer bli trevligt!


Ha en bra dag!   

Av Ronja Grahn - 26 oktober 2011 20:05

Nyss kommit hem efter att varit en hel dag på Europa Park, sååå himla kul!! Men är huur trött som helst nu, så lär inte bli så speciellt sent ikväll inte.. Men gott kommer jag då sova.Ska hoppa i duschen, sen äta äpple.. :)Hoppas ni haft en bra kväll, imorgon ska de städas och packas här.. Fööör snaaart åååkeeer viii heeeem!Tjoofräääs!

Ovido - Quiz & Flashcards