Ronja Grahn

Alla inlägg under juni 2011

Av Ronja Grahn - 30 juni 2011 22:30

Första lediga dagen på hela sommarlovet, känns himla skönt!

Och kanon väder har det varit också, har solat i massor, badat och ätit glass.

Precis som de ska va!


Var tidigare idag in på ica och hämta paket från ellos, hade beställt en tröja och skor. Sen gick jag (vi) förbi en sväng på mimmis där jag hittade två snygga tröjor jag köpte. :)


Har varit och fikat hos Emma ikväll, nyss kommit hem och nu blir det lite tv tittande.

Av Ronja Grahn - 29 juni 2011 21:46

Blev en mycket lång dag idag, men ack så skönt att det är över nu.

For 06 imorse, kom hem halv nio i kväll. Underbart!

Vi jobbade över 2 timmar, så vi skulle slippa ut och planta imorgon eftersom det inte var så mycket kvar. Sen hade vi kring 10 mil hem + att vi fick punktering.

Men nu äntligen är jag hemma, och NU äntliiiiiiiiiiiiiiiiigen får jag lite sommarlov. Ska ta vara på de få dagarna, för sen börjar nästa jobb. Och straxt efter det börjar planteringen om.

Hej och hå!

Nästan så man längtar till skolan. Men bara nästan.


Är himla trött nu, blir nog inte allt för sent ikväll. Kanske tar med mig boken ut på balkongen en stund innan det blir godnatt.


Solen skiner då ännu och himlen klar blå. Hoppas det fortsätter så lääänge!


 

Av Ronja Grahn - 28 juni 2011 19:45

Trött, ska lägga mig i sängen nu brevid hjärtat med en bok och nå karra. Sen sova gott om nån timme, så man orkar jobba imorgon. Kan bli sista dagen före "semester".

Natti!

Av Ronja Grahn - 27 juni 2011 21:24

Har varit en lång och härlig dag idag, en mycket lugn också!

Ikväll har sista (femte) hamsterungen flyttat till ny ägare, så nu är bara en kvar. Lilla Cloetta som ska få bo kvar hos mig med sin mamma.


Nu ska jag lägga bort datorn och läsa lite innan sovdags!

Blev kort inlägg, men får bli längre någon annan dag.


Kram och godnatt!

Av Ronja Grahn - 26 juni 2011 21:07

Här kommer lite bilder ifrån Fredag - Lördag  (Klicka på bilden för att se större)


                                                 



Nu är det snart tack och godnatt för vår del.

Av Ronja Grahn - 26 juni 2011 16:52

Igår kväll packa jag och hjärtat väskan och for en bit utanför Arvidsjaur och tälta, hade det så mysigt så!:)

Var hemma igen kring halv fyra, blev borta mycket längre än vad vi tänkt. Nils for ut och fiska en stund innan vi skulle fara, men sen börja det spö regna så kändes inte så himla kul att börja plocka ihop tält. Så då blev vi kvar till det slutat.


Himla mysigt att sitta i ett tält då det spöregnar utanför :)


2 stora äckliga fiskar lyckades han då få upp ur vattne.


Sitter och väntar på att det ska bli middag nu, sen händer det nog inte mycket alls ikväll. Bara ta det lugnt, upp och jobba imorgon igen!

Av Ronja Grahn - 25 juni 2011 15:47

Har ny kommit hem från lomträsk där vi varit sen igår.. Var så trevligt så =)

Är himla trött just nu, blir nog lite vila på soffan.

Kanske laddar upp nå bilder sen!

:)

Av Ronja Grahn - 24 juni 2011 14:38

Trevlig midsommar allihopa!   

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards