Ronja Grahn

Alla inlägg under juni 2009

Av Ronja Grahn - 30 juni 2009 23:20

Kvällen har vart bäst!



4 veckor nu

Av Ronja Grahn - 30 juni 2009 16:49

Så härlig dag det är idag, jätte varm och inte nå molningt alls. Kollade just på termometern som visade 29,1 man känner sig gode dum som sitter inne.

Men har då vart ute hela dagen så. Va i stallet och måla idag på förmiddagen också. När jag stod och måla så börja jag tänka på hur lite jag har sprungit i sommar, har som helt glömmt bort träningen. ^^

Så när jag målat klart tog jag på mig badkläderna och jogga ner till sjön på udden. Det är inte så längt dit 3-4 km kanske?

Så när jag kom dit snörde jag mig bara i och gu vad härligt det var. Syrran va också och bada då.

Sen kom mamma, Erika och Isa (Hund) dit också, dom kom mest för att Isa behövde badas och Isa har ingen kondis för att hänga med mig och springa hela vägen. ^^

Så då bada jag Isa med Shampoo, gu vad hon gillar att bada. Sen så gick Mamma, Erika och Isa hem igen. Själv va jag kvar ganska länge till, Sola,Bada,Sola,Bada. Så himla härligt.

Har vart förbi hos kusinerna en stund och sagt Hejdå till dom, + att jag fått veta allt vad Sixten (Katt) ska göra och äta medans dom är borta.

Det blir så bra de.. :)

Har ridigt Hilda idag också. Och longerat Frille en stund. Gick bara bra.


Nu ska jag äta middag.

Kram på er! /Ronja

Av Ronja Grahn - 29 juni 2009 23:56

Mitt på dagen idag så hjälpte jag mamma måla i stallet. Vi håller på måla om. Så det ska bli Gult, grönt och rött. Blir jätte fint tillsammans. Så jag skulle få tjäna lite pengar om jag hjälpt till. ;)

Efter lunch for jag, mamma och Moa till Camp Gielas där vi träffade Sonja, Sara och Ebba. :) Fast det var bara jag, Moa och Ebba som badade. Sara lite grann kanske. Hehe. Det tog en stund för Ebba att förstå hur skönt det var i vattnet men när hon kom på det så tyckte hon det var jätte kul.

När vi badat en stund/ganska så länge och solen gått i moln satte vi oss och prata uppe på stranden/gräset. Åså tänkte vi vänta ett tag och fortsätta bada sen. Men då somnade lilla söta Ebba. Och då orkade inte vi heller bada nå mer. Hahah.^^

Va en sväng på dollar före vi for hem.

Före middagen skulle Pappa klippa gräset, men då sa jag att jag ville prova. (Jag har ju provat förr, men har inte orkat nå längre sträckor). Men idag klippte jag som bara den. Det var ju riktigt skoj. Haha.

Efter middagen va jag över hos kusinerna en stund, så himla söta dom är. Dom far till Lycksele imorgon, så då ska jag vara kattvakt i 3 dagar. :)

Blir ju skojigt. Hoppas bara han inte smiter iväg som sist.^^

Senare på kvällen klippte jag lite till gräs, och sen när hästarna skulle in smörjde jag upp Hilda. Det är så tråkigt hon har kliat bort nästan all man. Jäkla exem. :/

Sen har jag bara chillat inne, har nyss sett Beck.


Kramar/Ronja



Jag älskar dig! <3 Ses vi imorgon? (:

Av Ronja Grahn - 28 juni 2009 22:50

Steg upp vid 10.00 imorse, åt frukost och chilla i solen. Riktigt härligt. Sen var jag över och goa med kusinerna en stund. :)

Så kom mamma och sa att Moas fotbolls lag hade kommit till final i piteå summer games. :)

Så då skyndade jag, mamma och pappa oss iväg till Piteå då. :) Vi hann fram en halv timme före final matchen skulle vara.

Det var jätte mycket folk där, typ hela Arvidsjaur. Jätte många 94 er va och heja på dom också. :) Så roligt. Eller ja.. alla åldrar stod ju där och heja på dom. Stora som små. ^^

Dom spelade 30 minuter och vann med 1-0. Så himla roligt.

Man är ganska duktig om man vinner över 32 lag. Dom var samanlagt 33 98:or.  Coolt också att dom är första Arvidsjaur laget som vinner i Piteå summer games. :) Dom var så glada att alla grät. Efter matchen sprang alla som spelat + tränarna och kasta sig i sjön. Att tränarna gjorde det var väl nå löfte dom gjort för barnen om dom vann. ^^

Och när dom fick stå högst på pallen och dom spelade Nationalsången. Moa bara: - "Gu vad jag grät, det känndes så mäktigt."

Dom var så gulliga.

Laddar kanske upp nå kort på dom sen. :)

Efter matchen och deras prisutdelning for jag mamma och pappa och åt på Blå ängeln. Var jätte gott. Efter det for vi/jag och köpte glass. :P

Sen åkte vi hem. :)

Var hemma en stund, sen va jag uppe i Arvidsjaur och gjorde massa ärenden med mamma sen hämtat Moa.


Nu har jag just sett lite tv och ska fika nu.

Ha det bra!

Kramar/Ronja 

Av Ronja Grahn - 27 juni 2009 22:23

Ska bara lägga till lite saker som jag inte skrivit tidigare.

Vi badade ju med hästarna idag, gu så skönt det var. Nä vi badat ganska mycket så höll Svea i Hilda ett tag så hann jag och Nadja också doppa oss. ^^ Årets första dopp alltså. Skit härligt. :)


Och super fint väder har det vart i Lycksele idag, Solen har liggit på som tusan. Trodde ett tag jag skulle smälta bort.

Men man är dum om man klagar det är det här vi har längtat efter hela vintern.


Moa är ju på piteå summer games nu, hennes lag har kommit jätte långt det har gått jätte bra och dom är i final också. Så dom får spela imorgon med.


Har tagit lite bilder idag också, kanske lägger ut nå sen. :)


Imorgon blir det mest troligt en lugn hemma dag, säkert en sväng till Arvidsjaur också.


Nä nu ska jag duscha.


Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 27 juni 2009 21:08

Gu vilken lyckad dag det blev idag, det kunde inte bli bättre. :P

Vi kom till Lycksele vid 10.00, fick veta då att kvalet skulle vara efter pausen mellan 6 och 7 så då va det ju lungt. Hann ju byta vagn då.

Första start var iaf klockan 12.00 det var 1640 m Frille pinnade på jätte bra och kom i mål som 3:a. Det vart jag jätte nöjd med för 1:an och 2:an va snabbisar. ^^  Sen i lopp 5 var Frille också jätte duktig, och slutade som 5:a.

Sen efter pausen mellan 6 och 7 så var det kvalet då, det jag vart nervös för länge länge. Hilda hann ju inte riktigt med dom andra hon kvala med men vi kom oss ändå runt utan galopp och allt och jag tyckte det kändes jätte bra. Körde ut från banan och till stallet. Han ta av Hilda alla grejer sen började dom ropa ut i högtalarna dom började med 1:an godkännd, 2:an Godkännd sen gu då var jag nervös, - " Hilda Sånett Godkännd på 2.49" sa dom. Gu ni skulle sett mig då jag hoppa, skrek och nästan grät. Fatta vilken underbar känsla. Fy vad glad jag blev. :) Nu blir Hildas första start i Boden nästa vecka på Fredagen. Hörde att det inte var säker det skulle bli nåt i Boden på Söndagen det var visst  jätte lite anmälda. :/ Så vi får se hur det blir. Dom skulle skriva det på sin hemsida sen. :)

Vi sitter och kollar lopp i proppen nu. =) Få se hur mycket vi hittar till Hilda och Frille då.

Ååh jag är över lycklig än. Just ja glömde skriva, vi var ju och bada i älven efter alla lopp. Nadja lånade Hilda och jag tog Frille. Gu vad mina ponnysar badade. Haha. Hilda gillade det as mycket och Frille också för den delen. :)

Red lite på Hilda jag med, hon simmade som en tok. ^^

Så jävla kul det var.

Nä nu ska jag ringa till Lotta (Hildas ägare) Måste ju berätta det nya som hänt. :) Hehe.

Sen ska jag se Göta kanal.

Ha det så bra!

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 26 juni 2009 22:47

By the way, som alla typ märkt är jag med i tidningen idag. Hehe. :) Norra västerbotten, sporten. Agnes och Frille är med på första sport sidan och jag är med på sidan 5 med hästarna.Åså äre massa text. Det vart jätte bra. 

Köp gärna tidningen och kolla. Om ni vill. (A)

Pappa kom hem med tidningen efter han jobbade så fick se då. Hemma har vi ju Piteå tidningen. Men fick veta direkt jag vaknat att jag var i tidningen, många har ringt för det. xD Och sms har också kommit. Haha.

Inte visste jag att så många hade Norran och att så många kolla sporten noga. Haha. xD :P Men det var ju kul.


Nä nu ska jag logga ut från datorn. Hehe.

Kram på er! /Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards