Ronja Grahn

Alla inlägg under juni 2009

Av Ronja Grahn - 20 juni 2009 21:41

Vaknade med tanken: "Imorgon far jag ju till Skellefteå"

Vart rätt stressad då för jag vet hur mycket jag har att göra inann dess, och inget hade jag ännu gjort. Så idag har jag typ bara packat då, det blir inte lite saker då man har 2 hästar med sig. Ni skulle bara se min packning. Blir roligt att se hur fullt det kommer bli i bussen. ^^

Har också tvättat vagnen som var jätte smutsig och kört en sväng med Hilda för jag var tvungen ställa in lite saker åt henne.

Packat klart alla hästarnas saker har jag gjort idag då, men mina egna har jag knappt börjat med. xD Inte bra. Kommer ju ta ett tag med det också.

 Jag vet inte om alla förstått men imorgon så far jag ju till travet då lämnar hästarna där också ska jag visst vara kvar där ett tag.

Sen så åker jag hem till Amalia ska vara med/hos henne till på Måndag då (1 natt) Och på Måndag så börjar lägret. :) Typ klockan 12.00 nån gång tror jag. :) Lägret räcker till på Torsdag.

Så kommer inte hem för än då.

Det kommer bli skit skojj. Amalias syrra ska låna Frille lite grann tror jag. Eftersom jag har Hilda och Frille behöver läger träningen, men jag ska köra han själv lite grann också.

Det blir super.


Nä nu måste jag börja packa mina egna saker, det är ganska mycket det också vill jag lova.

Ha det så bra!

Kramar/Ronja


Av Ronja Grahn - 18 juni 2009 21:45

Cyklade till Arvidsjaur imorse, va på dollar sen for jag till Linnea. :)

Har vart med henne sen typ 12.00 och kom nyss hem nu. Riktigt nice!

Gu så jävla skoj vi haft.

Jag älskar dig gumman min <3

och jag älskar dig med.  <3


Just nu sitter jag och är gode så trött, blev så smittad av nån som inte sovit nå i natt.  xD Haha.


Gu vad nice allt är.  ;) Tycker inte ni?


Nä.. Om man skulle göra nå vettigt. :P

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 17 juni 2009 21:13

Boden idag då, gick ju jätte bra. hehe.

Då vi for visste pappa inte annat än att det var i Boden och jag trodde jag visste vars det var. ^^ Haha. Visst låter det bra?!! ;)

Christina hade förklarat lite vars det var och vi förstod att det va mot Saras håll, och det var när jag hörde det jag kom ihåg att Sara berättat om ett Häst center där. Och det var därför jag tänkte att jag kanske skulle komma ihåg vars det var. ^^

Vi for iaf mot "Saras håll" då, läskigt vad jag kände igen mig dära, men det vart väl några vänder fram och tillbaka i sommras då jag var där. Haha. ^^

Men vi hittade då iallafall dit, vi tänkte typ just ringa och få hjälp av Sara då vi såg stället. hehe. ;)

Hilda slutmättes 1.21,2 cm va hon, inte så stor. ^^

Men hon var då jätte duktig och allt gick så bra så... :)


Var i Arvidsjaur en stund ikväll, och nu tar jag bara det lungt.

Är ganska trött.

Blir nog tidig kväll skull jag tro.

Ha det så bra alla!

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 17 juni 2009 10:11

Gu vad glad man blir då det är sånt här bra väder ute. Riktigt nice! =)

Det känn verkligen som det är sommar då.

Vi far nån gång vid 13.00 till Boden, det blir både Hilda och Frille som följer för dom ska ta spruter för nå också. :)

Kulkul..... :P

Ska gå och äta gröt nu. Hehehe..

Va bara tvungen att skriva lite. ;)


Ha en bra dag!

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 16 juni 2009 23:27

Eva ville får större bröst, men hon vågade inte göra något kirurgiskt ingrepp. Hon hade blivit tipsad om en läkare inom naturläkemedel och hälsokost som hon besökte.
- Jag har en lite udda metod, sa läkaren, men den kommer hjälpa dig! Varje dag, PRICK kl 16.00 så ska du i 5 minuter massera dina bröst och sjunga "gulligullan koko som en gök KOKO". Då ska du redan inom en vecka ha fått större bröst.
- Du skämtar?! utropade Eva.
- Nej då inte alls, det funkar för alla mina patienter. Fast männen har ju en annan sång om de vill förstora... ja du vet vad. Med det har hjälpt de alla.
- Okej! Det skadar inte att prova.
Efter en vecka av masserande och gulligullan så hade det faktiskt givit resultat. Fast Eva ville ha lite större så hon fortsatte en vecka till. Men så en dag så gick hon och handlade mat och hade helt glömt bort att klockan hade hunnit bli 16.00
- Shit vad gör jag nu?? Ja ja, jag får gå in mellan några hyllor och göra det lite diskret.
Så där stod hon och masserade och viskade gulligullan. Men självklart blev hon påkommen av sin väninnas make!
- Hej Eva! Här står du...
- Eh.. Hej Mats! Ja... Här står jag och masserar brösten bakom konservhyllan! Det är lite underligt, men varje dag klockan 16 ska jag...
- Herrejävlar! Är klockan redan 16?! Ekorr’n satt i granen, skulle skala kottar....





Hahahahahahahahaahahahaahahahahahahahahahahahahaha
haha...

Är kanske för trött. xD

Ska gå upp och sova nu eller säkert blire väl att läsa först.

God natt på er!

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 16 juni 2009 21:04

Har anmält till Lyckseles heldag idag. :)

Två lopp med Frille och Hilda till ett kval, blir ju skoj de.

Har kört Hilda en sväng ikväll också.


Resten av dagen har jag mest bara chillat, diggat musik och chattat.

Va ju tråk väder imorse, men nu ikväll kom solen, riktigt härligt. Äntligen hann man få nå "sommarlovs känsla".

Hoppas det är sånt här väder imorgon också, och nästa och nästa........

Blir Boden och slutmäta Hilda imorgon, nice nice.

På kvällen kanske det blir Arvidsjaur om jag orkar. :)


Nä nu ska jag gå ut, det är en riktig härlig kvälls sol, ska ta med mig kameran också.

PussochKram/Ronja

Av Ronja Grahn - 16 juni 2009 11:05


De va det här gänget som jag praoa hos 1 vecka. Va ju och kolla på deras skolavslutning. :)



Trevlig sommar! :)


Matilda, :) Sötast! <3



Jag, bilden är tagen typ just innan vi åkte in till Arvidsjaur. :P

Så så där såg jag ut då.




Niorna som går ut nu.



Linnea :)



:)



:)



:)



:)



Haha... ^^ Tog typ 5 minuter för mig att fatta den där.

Hahaha.. Så bra! :D



Kramar/Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards