Ronja Grahn

Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Ronja Grahn - 23 juni 2009 21:00


Alla trötta här på väg till första "lektion", det var att vi gick igenom säkerhet med Stina (Christians tjej) =) Också ledare).

Sen fick vi sela stor hästarna och lära oss en massa.

Efter det körde vi våra egna hästar, vi tränade omkörningar i 2 grupper, gick jätte bra. Hilda skötte sig. Medans vi körde började det Åska och blixtra men det vart inget regn iaf.. gode tur det. :)


Efter kör turen så var det Lunch, Sallad med skinka. Jätte gott var det.


Och efter Lunch gick Crille igenom linje start på tavlan och bertättade om det, sen selade vi hästarna och tränade linje start med dom. Gick jätte bra. Jag tycker det är skit skoj. :) Har kört det 1 gång på 1 tävling i Boden, den gången fattade jag ingenting men nu när jag fattar är det ju jätte skoj. :D

Sen så for alla till Royal hästsport och kolla och handlade, såg 1 jätte fint flugpannband till Hilda, men köpte det inte tänkte "väntar till på torsdag, jag kanske hinner ångra mig"

Så efter royal for vi till coop forum och köpte Godis till kvällen.


Sen tillbaka till travet, ledarna beställde Pizza till middag åt oss.


När vi ätit gick jag, Lovisa, Elias och Nadja och knöt tråd på nå hagar så inte ponnysarna skulle smita. :)


Sen på kvällen skulle skellefteå ha Mixtrav för alla medlemmar som ville vara med. Så jag var med i det med Hilda.

Första "loppet" var att man skulle trava 1 varv runt banan, utan att ta nån galopp. Klarade vi jätte bra. :)

Sen var det pressitionskörning man skulle köra 1 bana på tid och efter det en gång till och försöka få samma tid.


Sen selade vi av hästarna och gick in och hade prisutdelning + fika.



Jag klarade ju utan nån galopp på banan så då vann Hilda en blå vit jätte fin rosett. Sen kom vi 4:a i det andra. Vart jätte nöjd. Hilda är bäst. :)


Måste ju berätta också att Frille Och Agnes vann pressitionskörningen med 4:a sekunder mellan tiderna. :)

Grattis Agnes! =)


Efter det var det Go natt för hästarna och vi spelade Kubb. :)


Kram/Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards