Ronja Grahn

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Då kommer Polisen..

Av Ronja Grahn - 18 oktober 2009 17:42

Hur man får polisen att komma när man behöver  dom……….

Björn från Höör i Skåne var på väg att gå och  lägga sig när hans fru sa att han hade glömt att släcka ljuset i  garaget.
Garaget låg i anslutning till huset och Björn hade  precis öppnat bakdörren för att gå och släcka när han upptäckte  att där var folk i garaget som höll på att plocka till sig av hans  grejor.

Han ringde polisen och frågade om dom kunde skicka en  polisbil.

Dom sa nej. Polisen svarade att alla bilarna var upptagna och rådde  honom till att låsa alla dörrar så skulle de skicka en bil så fort  det blev någon ledig

OK , sa Björn, la på telefonen och  räknade till trettio. Sen ringde han polisen igen. ”Hej, jag  ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage. Ni behöver inte  komma för jag har skjutit dom.”
Sen la han på.

Inom  några minuter var 6 polisbilar, en helikopter, en brandbil och två  ambulanser på plats.
Dom tog tjuvarna på bar  gärning.
En av poliserna gick bort till Björn och sa: ”Jag  tyckte du sa att du hade skjutit dom...?”

Björn sa: "- och  jag tyckte du sa att du inte hade några lediga  bilar…"

 
 
Ingen bild

Svenne

20 oktober 2009 22:21

Rolig historie, tyvärr finns det på rigtigt!
Stället det finns beskrivas här:

http://www.drugnews.nu/article.asp?id=4565

Det har dock varit minst tusind gångar värre än beskrivat i artiklen. Knarkhandeln är kvar och poilsen gör inget vid anmäldninger om bruk eller handel med knark. Men när en blev slagit i huvud med järnrör eller det är slagsmål på gatan, då är dom här inom ett par minutter. Också när det bara gäller att "skrapa ihop" alkolister(som pissar överallt)och lämnar dom 100m borta vid Maria mottagningen. Stort tack till socialborgerrådet Ulf Kristersson och Marika Markovits, direktör för Stadsmissionen, för att skydda knarkhandlen på Södermalm!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Grahn - 9 januari 2012 14:24

Precis 3 år, 2015(16) inlägg med 801 bilder och 363 kommentarer senare.. så avslutar jag nu denna blogg. Måste erkänna att det tar emot lite då jag gillar att ha allt i ett så att säga.. men det löser sig nog, får på något vis knyta ihop bloggarna ...

Av Ronja Grahn - 9 januari 2012 11:30

Hua, så kallt det är ute idag.. dock så blir luften himla frisk och härlig. Klär man sig rätt så är det väl helt okej! Har varit och gjort synundersökning på morgon, sen ätit frukost. Ska med Nils hem till han en sväng så han får packa.. sen så f...

Av Ronja Grahn - 8 januari 2012 21:34

Har kommit hem från Skellefteå och hunnit med både packa upp, städa rummet, städa åt hamstrarna, duschat och fikat. Är helt slut nu, men har haft en kanon dag.. ska man shoppa så ska man shoppa i Skellefteå helt klart. Är alltid så himla nöjd då jag ...

Av Ronja Grahn - 8 januari 2012 08:00

..Ska försöka lämna sängen så jag hinner göra mig klar innan vi ska fara, bär om en stund av till Skellefteå.. guuu såååå hääär ska shoppas!   Ha en bra dag! ...

Av Ronja Grahn - 8 januari 2012 00:49

Hoppar i säng och laddar för morgondagens äventyr!! :)   Godnatt! ...

Ovido - Quiz & Flashcards