Ronja Grahn

Alla inlägg under juli 2011

-

Av Ronja Grahn - 10 juli 2011 23:31

Är less det mesta, och hur jag än försöker så kan jag inte somna!


Suck..

Av Ronja Grahn - 10 juli 2011 20:43

Gjorde en så god sockerkaka ikväll, med kanel och äpple.. Mumms :)

Nu blir det lite tv/bok, innan det blir godnatt för mig. Känner mig riktigt trött, trots att jag sov länge imorse, och sovit på soffan efter maten.

Kanske blev för mycket sömn helt enkelt.. :p


 

Har varit skönt med en ledig vecka, men fort har den gått! Imorgon väntar jobb igen, men det kommer nog bli kul! =)

Av Ronja Grahn - 10 juli 2011 12:16

Hejsan hoppsan!

Skönt med sovmorgon, vakna halv elva ungefär.. har hunnit gå med Isa en sväng, diskat, städat, ätit frukost och läst lite. Har nyss fått liv i Nils också, som äter frukost nu.


Alldeles straxt åker vi en sväng till Granbo!


Ha en bra dag allihopa.. =)

Av Ronja Grahn - 9 juli 2011 16:38

Har just vaknat upp, tog en liten tjuvsovis på soffan! Kan behövas ibland. :)
Snart blir det en sväng till nybban och kika lite skoter.


Näst efter det står middag på schemat, men var och vad är ännu osett.

Av Ronja Grahn - 8 juli 2011 16:00

Otroligt varmt idag, hua! Men man ska väl inte klaga, inte då då man är ledig! :)

Har nyss varit och pratat lite med Jennie, från och med idag sköter jag om hennes häst 3 veckor. Ska bli så kul! Har saknat dessa fyrbenta djur så mycket. Var ju för några veckor sedan ute på en tur med Issa och Sara, men före de var det då minst 1 år sedan sist!

Önskar ofta att allt blev som förr igen, och ställer mig ofta frågan "Hur kunde jag sluta med trav?!" 

Är glad att det trampar hästar i Granbo igen, nog för att det bara är för i sommar. Men det är ju lixom så det ska vara!

Det kommer då iallafall bli jätte kul!


Idag har inte hänt så himla mycket annars, varit lite på a -smällen, solat ätit glass! Bara haft det bra.

Nu ska jag och hjärtat fixa nå tacos till middag, mumms! =)


Av Ronja Grahn - 7 juli 2011 19:10

Blev väckt av Alva halv sju imorse, verkligen underbart!

Fick en en känsla av att vi skull och plantera, huvva. Inget man vill ha när man är ledig. :)

Vi åt frukost, såg lite tv och sen for vi till stranden och sola och bada några timmar. Kring tolv var vi hemma igen, packde ihop lite saker sen åkte vi till Granbo.

Åt lunch, fika, hoppa, bada osv.. med söt kusinerna!


Var hemma kring fyra, for och handla, gick med Isa. Sen börja Nils med middagen och jag sprang till tvättstugan.

Så har vi ätit, vilat och vart en sväng på dollar store och tvättstugan igen.

suck.. Längtar redan till dom kommer hem igen! Detta är ju jooobbigt! Dock börjar jag förstå mamma bättre, ingen lek ju.. haha!


Nu ska jag snart till tvättstugan igen, sen blir det film och myys med hjärtat!

Av Ronja Grahn - 6 juli 2011 17:42

Blev tråkigt väder idag, på förmiddagen var det okej. Solen sken för det mesta men gick i moln då och då. Nu på förmiddagen har det bara varierat mellan soligt - molnigt - regnigt - soli.. osv.

Man kan ju inte göra så mycket då det är så..


Har nyss varit ut en sväng med Isa, + lämnat tillbaka filmen vi såg igår.

Lyckades också för ett tag sen få ihop nya bollen åt Dipsy, var ganska nära på ge upp. Men med lite tjurighet så gick det tillslut. Dock hann både hon och Cloetta gå och lägga sig innan jag var klar. Så dom får väl springa sen ikväll istället.


Nu ska jag sätta mig i soffan en stund med bok, grymt spännande i isfolkets saga!

Bättre böcker kan ju knappast finnas.


Och ikväll kommer Alva hit, blir ju toppen! :)

Av Ronja Grahn - 6 juli 2011 11:55

Godmorgon!

Sov ovanligt länge idag, men ack så himla skönt! Vakna kring halv elva ungefär.

Har varit ut med Isa, och ätit frukost.

Just nu sitter jag och försöker få ordning på nå bilder. Blir nog ut en sväng igen snart, har ett litet ärende att göra.

Fint väder idag, dock lite molnigt. Men varmt :)


Ovido - Quiz & Flashcards