Ronja Grahn

Alla inlägg under november 2010

Av Ronja Grahn - 18 november 2010 07:45

Åh.. jag som sov så gott.

Aja, är väl bara he sig upp och göra sig redo för skolan då.

Suck.. inte taggad. Jag är trött!

 

Får hoppas det vänder.

 

Ha en bra dag allihopa!

Av Ronja Grahn - 17 november 2010 23:21

Känner mig hur trött som helst just nu. Har varit en lång dag.

Då jag sluta klockan två så for jag en sväng och hälsa på Emma, sen klockan fyra for vi i klassen (nästan alla) och åt tillsammans på Afrodite. Jätte trevligt!

Sen gick vi alla tillbaka till skolan, för öppet hus.

 

Gick jätte bra faktiskt, lite små kul var det väl också om man ska vara ärlig. Mellan 19.00 och 20.00 så hade vi från Arvidsjaur lektion i B-huset. Vi hade No och fick en massa kluriga uppgifter av lärarna som vi skulle lösa. Och de som var snabbast med mest rätt vann.

Vi gjorde detta klass vis så vi tre från bf (Jag, Theresé och Oskar) va en grupp då. Och självklart så vann ju vi.

Smart bf:are.

Och vad vann vi då? Jo, godis!

 

Just ja, jag har nog inte skrivit om de här. La ut ett mycket dummt inlägg på facebook förra veckan.

Med texten:

Om 35 gillar godisstrejkar jag i 1 månad! Vågar du utmana dig själv? Kopiera då detta till din status.

Tänkte visa att jag är lite tuff och lägga ut den, hade ju kollat på mina vänners såna inlägg och räknat ut att jag aldrig skulle nå upp till de där.

På två dagar hade dom fått kring tio stycken, så jag var ju lugn. Vilket jag ångrar.

Hur många tror ni inte gillat? Jo hela 45 stycken, på en kväll!

Har ingen aning om hur det kan ha gått till.

Så suck sa jag och började i Måndags. Faktiskt ska jag pröva, inte bara nu för att 45 gillat. Känner ju inget tvång precis. Ska bara bli kul att se om jag klarar detta. Hehe.

 

Så därför kändes det väl lite små surt att vinna två godispåsar och ett kinderägg idag. Menmen. Jag sparar det väl till bättre tider. Haha!

 

Efter åtta va vi på bf med dom från Sorsele och Malå. Sen gick jag hem i mörkret. Pratat en stund med hjärtat också, som är och ser bio i kväll/natt.

Vet ej om jag orkar hålla mig vaken till den slutar, men lär väl vi märka. Somnar jag så somnar jag.

 

Vart ett långt inlägg de här, om egentligen igenting. Men kändes härligt att skriva av sig.

Slutar för denna gång.

 

Godnatt på er! :)

Av Ronja Grahn - 17 november 2010 12:17

Sådär ja, nu har jag uppdaterat min blogg.

Har varit lite dålig på de senaste dagarna, har haft väldigt mycket.

Ska bättre mig lite granna.. :)

 

Har lunch just nu, har ingen aning vad vi ska göra fram till två.

Nu på förmiddagen så har vi haft besök av niorna från Sorsele och Malå. Så jag och Franziska plus andra har gått med varsina grupper och visat programmen här.

Har varit lite kul faktiskt.

 

Ikväll är det öppet hus här på Sandbacka.

Kom och kik!

Av Ronja Grahn - 16 november 2010 12:00

Sitter och förbereder mig för att snart börja med grupparbete, känns lite små jobbigt faktiskt.

Är trött som tusen, blir tidig kväll ikväll.

 

Klockan fyra börjar min kvällspraktik. Ska bli roligt.

Men mer om det en annan gång, nu slutar min lunch.

 

Kramar!

Av Ronja Grahn - 15 november 2010 15:45

Sitter på data just nu, slutar snart och då blir det buss till Granbo.

Har inte gjort mycket idag, suttit framför datorn med grupparbete hela dagen. Sen data nu.

Liiiite less faktiskt.



Av Ronja Grahn - 14 november 2010 20:45

Hemma från Piteå igen, har varit en grymt rolig helg!

Alltid tråkigt att det ska ta slut.

Menmen.. så äre.

Nu ska jag se beck, sen sova!

 

Bilder från helgen kommer en annan dag.

 

Kramar

Av Ronja Grahn - 13 november 2010 09:30

Go´morgon!

Sitter och väntar på två "gäng" som ska komma hit till Piteå från Arvidsjaur.

Snart ska vi ut en sväng på stan och shoppa lite, sen ikväll blir det Piteå havsbad. Kommer säkert bli hur kul som helst. :)

Med bad,middag,show, övernattning och en massa roligheter.

 

Nu ska jag röra på mig.

 

Ha en bra dag allihopa!

Av Ronja Grahn - 12 november 2010 17:27

Halv åtta igår kväll var jag i Piteå, känns som det vart en ganska lång resa. Med buss byten och fel körning.

Men kom fram tillslut och allt gick då bara bra.


Idag har det med varit en bra dag, sov ändå till halv elva då Nils kom hem från skolan. Gissa om jag var nå trött. Men det va skönt att få sova ut iallfall.

Åt frukost, sen for vi ut på stan och kika en massa. Och åt lunch på subland. Gott! :)


Sitter just nu och kikar lite på datorn medans Nils spelar på tv:n.


Snart middagsdags, vi har lite egna äta -tider idag. Men det får man räkna med när man sover halva dan. haha! Allt blir som förskutet.

Men det funkar det också!

Ovido - Quiz & Flashcards