Ronja Grahn

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ronja Grahn - 24 augusti 2011 07:15

Tjosan! eller godmorgon! (Så pigg var jag ju kanske inte, men det funkar)

Tänkte tvär skriva ett litet inlägg innan jag far.

Åkte till Granbo vid fyra tiden igår, så här är jag. :)


Men fick en sån äcklig huvudvärk precis innan jag skulle lägga mig så orkade inte sätta mig vid datorn något. På så vis blev det inget inlägg i går kväll.

Nu ska jag se om syrran hunnit ta fram nå frukost, eller om jag ska måsta göra det själv.

Smart med blogg ibland.. ;)


Kram på er!

Av Ronja Grahn - 23 augusti 2011 11:57

Måste ju ha glömt det mesta som har med skolan att göra, fortfarande trött och vill hem!

Vi måste ju dessutom fått världens dåligaste schema, blir lååånga dagar.


Nä nu ska jag sluta klaga.. Ordnar sig nog.. :)

Har nyss haft lunch - Hamburgare.

Nu ska vi snart ut och leka med bf-ettorna.

Av Ronja Grahn - 23 augusti 2011 07:39

Godmorgon!

Hur trött som helst, men överlevde morgonen ändå.

NU blir det frukost, sen traska iväg till skolan. Eller föresten kanske blir cykeln idag. Vi får se!

Ha en bra dag allihopa!

Av Ronja Grahn - 22 augusti 2011 20:15

Ska hålla mitt löfte från igår, så här kommer mer om våran lilla resa! :)


Måndag eftermiddag åkte vi buss till Jörn, och sen tog vi tåget därifrån direkt till Halsberg.

Vi var framme Tisdag morgon.


     


I Halsberg var vi kvar 3 dagar, blev shopping, speedway, och lite mer shopping.. :)

Härliga dagar med kanon bra väder!


             


Fredag morgon tog vi tåget till Stockholm, letade upp stället vi skulle bo på (vilket var jätte fint) Sen for vi på Gröna Lund där vi blev från 13.45 till 21.15 ungefär! :)


           


Lördag blev det shopping i Stockholm hela dagen, innan vi 21.22 hoppa på tåget hemmåt!


             


Så var vi hemma igen Söndag morgon!

En mycket kul och lyckad resa, så skönt att hinna fara iväg en sväng efter att jobbat hela sommaren.


Idag då?!

Sov länge, åt frukost sent. Precis som det ska vara sista lov dagen!

Sen kom Tuvalisa och hälsa på, och vi hann ta en promenad till lekparken.


 


Nu ska jag byta om och ta en kvällsjogg, sen blir det dusch och godnatt! :)

Av Ronja Grahn - 21 augusti 2011 21:18

Klockan ett idag kom  vi hem till Arvidsjaur. Tåget gick 21.22 igår kväll, till Älvsbyn där vi fick vänta två timmar i regnet. Men det var helt okej ändå.


Vi har verkligen haft det hur bra som helst, men nog känns det lite skönt ändå att ha kommit hem.

Ska ladda upp bilder och skriva mer om resan imorgon, orkar inte göra det just nu.. :)

Känns som jag saknar några timmars sömn, man sover ju inte så djupt på ett tåg och vaknar gör man ju stup i ett. Speciellt då också när man inte sitter/ligger så bekvämt.

Ska bli riktigt skönt att sova i min alldeles egna ganska nya stora säng!

Shit, så gott jag ska sova!


Imorgon är det en stor dag för kusin Viola, som börjar 6-års. Stor tjejen!

Ska bli kul att höra vad hon tycker om skolan, som hon längtat. :)


Själv är jag ledig imorgon, men sen börjar skolan om med en rivstart!

Nils åkte till Piteå tidigare ikväll, vilket känns lite ovant. Han har ju varit så nära hela sommaren och nu helt plötsligt ses vi bara på helgerna igen.

En stor omställning med andra ord.

Nåja, det funkade ju förra året så det ska väl gå nu med. Man vänjer sig väl fort skulle jag tro.


Nu ska jag snart krypa i säng,  läsa lite eller kika på tv:n.

Godnatt allihopa!


 

Av Ronja Grahn - 20 augusti 2011 22:30

Nu är vi påväg hem!

Av Ronja Grahn - 19 augusti 2011 09:30

Nu lämnar vi halsberg och åker vidare till stockholm!

Av Ronja Grahn - 18 augusti 2011 19:45

Idag blev det shopping i marieberg galleria.. :-) 100 affärer i en, himla smidigt. Sen en sväng runt om också, bla. Ikea. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards