Ronja Grahn

Alla inlägg under december 2009

Av Ronja Grahn - 14 december 2009 20:27

Sista veckan nu innan lovet sjukt härligt! Vi går ju bara tre dagar nu med vanliga skol dagar sen torsdag och fredag så gör vi nå annat.. och nu är ju första dagen redan över. På morgonen hade vi Svenska vi såg film - Arn sen efter svenskan vare so då fick vi fortsätta se filmen. Sen då vare svensk/engelska där vi också såg film.. Gode chill, sen Matte fast jag fick göra konsthistoriaprovet då, jag va ju ledig förra måndagen då klassen gjorde det så fick göra det då. Sen lunch.. Efter lunch så hade vi bild då, vi fick som göra vad vi ville, fick även se mitt prov då som jag skrev före lunch, å jag klara de.. ;) Sen biologi och slut.

Gissa vem som fick ett sms 13.31 ? hehe.. ;) Det stod att min telefon hade kommit så efter skolan fick pappa köra in till Arvidsjaur åså va vi in på Ica och hämta den.. det vart 1768 med frakt, men det tycker jag va jätte bra ändå. Kommer nog fortsätta beställa från netonnet.. Inte tokig sida..

Efter middagen blev det kolla in mobilen då, sen fick den ligga på laddning. För kusinerna ringde och ville att vi skulle komma över och fika med dom, så va jag och syster över där ett tag då.. Så himla sööta.


-Tror du det kommer någon Jultomte i år då?

Tuvalisa - JAAA!! :D

Tror du att du får några julklappar då?

Tuvalisa - Nä

Har du varit snäll?

Tuvalisa - Nä

Vad önskar du dig då?

Tuvalisa - 10


Har så sjukt söta kusiner <33



Nä nu ska jag ta och kolla mobilen, den bör ha laddat tillräckligt nu.. ;)

Kramiz/Ronja

Av Ronja Grahn - 14 december 2009 00:16

Hoppas hoppas man får ett sms imorgon om att min mobil kommit och kan hämtas.. Jag orkar inte länge till med den jäveln som jag har nu.. ;)

Håll tummarna mina vänner, *längtar*

 

Pussis/Ronja

Av Ronja Grahn - 13 december 2009 23:47

Vaknade vid tio i morse, åt frukost och plugga lite grann sen till Arvids med pappa för att köpa fika, sen hem. Hann se på tv när dom säger vem som vinner idol, Erik är ju bara för bäst. Man blir ju nästan tårögd då man ser hur glada dom bli.

Direkt efter det så kom Kajsa,Nora,Isak,Farmor och farfar förbi och gratta och vi fika, prata och så. Sen när dom farit vare bara på med lucia kläder sen över och fixa till kusinerna sen ner med dom i byn och möta några barn där, sen gick vi lite lucia runt i husen i byn då. Jag, Syster, Noomi, Alva, Viola, Tuvalisa, Lukas, Fanny, Alexander, Agnes och Alma. Vart jätte bra dom är så sjukt gulliga alla barn att man vet inte vad man ska säga. Och så glada folk blir då man kommer också.. Men vi hann inte jätte långt då alla börja frysa och vi avbröt men några hus blev det ju.. :)

Åt middag då jag kom hem, sen kom Stefan,Lotta, Noomi, Alva, Viola, Tuvalisa och Sven hit och gratta.. Fika, prata. Jätte trevligt. :)

Sen så har jag bara pluggat, prov imorgon och känns som jag inte kan någonting.. :/ Sen vare nån inlämmning också. Men den är klar.

Sitter och kollar lite på datan nu, blir kolla lite till sen film och sova.

Hoppas ni har haft en bra dag!

Kramar/Ronja



;)

Av Ronja Grahn - 12 december 2009 23:30

Har inte gjort mycket alls idag, steg upp typ halv ett (A) Hehe. Gode härligt. Man gick ju inte och la sig förrän vid fyra igår så..

Mamma och pappa for till Luleå, hade tänkte följa men va hemma ist. Va över hos Lotta,Stefan och kusinerna ett bra tag som även bjöd på middag. Hade tänkt fara till Arvidsjaur i kväll men massa saker som händer nu fick mig att inte ha nån lust alls till de. Fick bli film kväll ist.. Mysigt.

Kram på er /Ronja

Av Ronja Grahn - 11 december 2009 16:37

  


15 år idag! :)

Av Ronja Grahn - 11 december 2009 16:23

Steg upp klockan 05.45 imorse gjorde mig i ordning och åkte med mamma halv sju till Arvidsjaur, gick av hos Linnea fixa lite grejs med henne då. Sen gick vi över till Kyrkan kvart i åtta. Bytte om där och förberede oss för Lucia som började halv nio. Gick då jätte bra! När vi va klara med lucian i kyrkan for vi över till Ringelsta för att lucia där för dom som bor där, vi va då i matsalen. Gick också jätte bra.. :) Efter det så for några av oss till Försäkringskassan och lucia för dom, hehe. Tog lite tid att hitta rätt, men till slut så. Och även där vart det väl bra! Men det vart lite tokigt att sjunga utan piano den här gången. Men de fixade sig ju. Sen då vare lunch efter vi ätit for vi och bytte om på skolan sen skrev vi Svenska prov och efter det gympa.

Sitter just nu hos farmor och farfar, Ska snart träffa tjejerna ;) sen ut och äta. Kommer bli hur trevligt som helst. Är Taggaad för kvällen!

Kraaaaam/Ronja


  





           

Av Ronja Grahn - 10 december 2009 23:39

Sitter och fixar nå skivor till imorgon, kommer bli så förbannat sköjj ;)

Så fort jag är klar med det så blir det plugga svenska och fixa ihop lucia sakerna, måste skynda mig så jag hinner sova nå inatt också. behöver sömn och laddning inför imorgon.. ;)  Hehe..

Ni kommer väl och kollar på våran Lucia imorgon, Kyrkan 08.30  

Ha de bra!

Kraam/Ronja

:)

Av Ronja Grahn - 10 december 2009 00:26

Har ju glömt berätta en sak här. Det är ju så här nu att jag har hittat min kamera.. Hehe. (A) Eller de va min syster som hittade den, som det brukar vara. Och jag kan ju inte säga tack till henne precis så det fick bli: " Va fan hittade du den inte tidigare för??!!" hahaha.. Det lyckas på nå konstigt sätt alltid vara den ungen som hittar kameran, nu kräver hon en dyr julklapp åxå.. SHIT! ;) hahah..

Nä nu ska jag försöka sova, kanske lite pluggning före.

Kramar/Ronja


  

Ovido - Quiz & Flashcards