Ronja Grahn

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ronja Grahn - 8 oktober 2011 21:08

Lööööördag, skönt!

Vaknade halv tolv imorse/idag, och steg upp då dem andra vaknade kring halv två. Det var härligt, ingen stress.

Eller jo det blev det, för Simone hade skrivit sms till Lina att vi skulle handla halv tre. Nåja, det blev bra tid iallafall.

Tog ganska länge att handla, eftersom vi handla för ungefär en hel vecka. Och efter att vi handlat så bjöd Simone oss på fika och surra lite.. :) Mycket trevligt!

Vilket var kring fyra och blev både frukost och lunch för oss. hehe!


Kring halv sju - sju åt vi middag, och nu sitter vi hos killarna och använder deras internet.

Och imorgon ska dem tydligen bjuda oss på middag fick vi veta nu, så snällt av dem!:)


Skriver snart igen, kram!

Av Ronja Grahn - 7 oktober 2011 23:45

Hello!

Har haft en mycket bra Fredag, imorse då jag kom till dagiset så var jag tydligen för tidig (trots att jag inte var det) egentligen, fröknarna skulle ha möte hela dagen och det skulle endast komma 5 barn från en annan avdelning, som min handledare sa jag skulle vara med. Fast dom skulle inte komma förrän halv nio och jag var där kring halv åtta, så jag fråga om jag kunde fara hem och komma tillbaka om en timme, men då sa hon istället att hon tyckte jag kunde komma tillbaka på Måndag. CHILL :)

Så jag for hem, av utråkighet så börja jag städa, diska och skura och sånt. Behövdes.. ;)

Sen såg jag film, läste, spela på datorn osv. Tills dem andra tillslut äntligen kom hem.


Ikväll har vi varit på ett litet äventyr på en annan ort, de va skoj.. :)


Jag, Lotta och Lina är hemma hos Dennis och Elias just nu, vi har kikat film och surrat lite. Jag (halverst), Lina och Elias ser en ny film nu, och Dennis och Lotta vet jag inte vad dom gör, tvivlar på att jag vill veta heller.. ;)


Ha de gött!



 

Saknar dig!! 

Av Ronja Grahn - 6 oktober 2011 20:45

HejsanSchvejsan!

Ursäktar åter igen för dålig uppdatering, vi har ännu inte fått internet i lägenheten. Jätte jobbigt, men snart förhoppningsvis.

Har snabbt bloggat ikapp ett inlägg Tisdag och Onsdag.


Praktiken har startat, trivs jätte bra. Dom är så himla söta alla, och det är så kul att se skillnader från Svenska dagis.


Har inte tid att skriva så mycket, vi är hos Daniel och Simone just nu. Vi har pratat, hämtat tvätt och Simone har översatt en text åt mig från engelska till Tyska. Har gjort en pressentation om mig själv, så föräldrarna kan se. :)


Imorgon väntar en överaskning, alla är spända och fundersamma. Blir kul att få se vad det är för något. Vi får inte veta mer än att det kan bli lite läskigt.. Hmm.. ;)


Ha det bra! Vi hörs!

Av Ronja Grahn - 5 oktober 2011 20:45

Första dagen på praktiken avklarad, barnen är så himla söta!:)

Av Ronja Grahn - 4 oktober 2011 20:45

Idag har vi hälsat på där vi ska ha praktik.. :)


Kommer trivas så bra!

Av Ronja Grahn - 3 oktober 2011 21:10

Hej hopp!

Jag lever trots att bloggningen är kass just nu. Vi har inget internet i lägenheten än, men vi får det imorgon kväll.. förhoppningsvis!:)

Och då blir bloggningen bättre, ni ska också få se lite bilder. Men inte just nu.


Idag har Tyskland firat nationaldag så vi åkte över till Frankrike (20 minuters bil resa) och shoppade , enormt kul.. och stor galleria.

Dock är dom verkligen inte trevliga.. hua!

Köpte lite smått, kanske lägger ut nån bild sen. Blir mer shopping här i Tyskland framöver..


Vi sitter i killarnas lägenhet just nu, alla tjejer med varsin dator.. haha.. så går det.. :)


Har jag internet så skriver jag imorgon, annars hör ni ifrån mig då det är fixat!

Trivs då hur bra som helst här i Tyskland.. :)


Kraaam på er!

Av Ronja Grahn - 2 oktober 2011 21:00

Vi flyttade in i lägenheten idag så har vi också varit och sett på en blommsterparad, jätte häftigt.


(Ännu har vi inget internet i lägenheten, men det kommer.. därför skriver jag detta idag (Måndag).. )

Uppdateringen kommer att bli bättre, jag lovar.


Kram

Av Ronja Grahn - 1 oktober 2011 21:01

Skulle bara meddela att jag lever, trots att jag inte skrev igarkväll.

Har det toppen bra här, jätte fint överallt.. och vädret kanon. Idag 25 plusgrader.


Kommer skriva mer imorgon, nu ska vi iväg till hotellet vi sover pa för tillfället.

Berättar mer sen.


Kramar!

Ovido - Quiz & Flashcards