Ronja Grahn

Alla inlägg under oktober 2009

Av Ronja Grahn - 20 oktober 2009 17:41

Många sjuka från skolan idag också. Känns gode konstigt när så många är borta.

Teknik första lektion, sen engelska, efter engelska vare Kemi och sen skulle i haft musik, men fick håla. :) Gode härligt. Efter håla + lunch (typ 2 timmar) vare so, sen bad. Va riktigt länge sen jag bada på badhus kände jag. Och när jag tänker efter så äre första gången jag badar där sen 2 juni.. och andra juni bada jag ju inte heller så det är ju ännu lägre fram då. Vet bara att jag aldrig badat där sen 2 Juni för då hände nå speciellt.

Aja.. iaf, badet gick då bra. Vatten gympa hade vi. Men fy fasen så kallt vattnet är. Man fryser ju nästan ihjäl. :s

Åkte hem fyra, har inte gjort mycke sen dess. Vila, ätit och så.

Vet inte vad som händer ikväll riktigt. Fundera på att fara till Arvids, men ja orkar nog inte. Vi få se.

 

Kraaamiz/Ronja


Av Ronja Grahn - 19 oktober 2009 22:30

Rekord många sjuka idag, det är ju nästan hemskt. 60 elever va sjukanmälda till skolan idag + att 9 ab och 9cd är borta på prao. Fatta ni lite folk de va på skolan? :s I en klass va dom bara 3 stycken, i våran klass va typ åtta sjuka, i en av sjuorna va dom 10 av 22. Det är väl Svininfluensan som kommit till Arvidsjaur nu. Tur man är frisk och glá än så länge. Skolan va annars som vanligt fick igen matte provet och vart godkännd. Skönt att veta. :)

Har som inte så mycke mer att säga, vart väldens snöstorm idag. De gillas skarpt! :D Hoppas de snöar några veckor till nu. Så har vi snart riktig vinter här.


Nä nu ska jag stänga här och gå upp å se film, sen sova.

Ni få ha det så bra!

Kramar/Ronja



Bjuder på lite bilder.. :)


  

  

  




Av Ronja Grahn - 18 oktober 2009 17:42

Hur man får polisen att komma när man behöver  dom……….

Björn från Höör i Skåne var på väg att gå och  lägga sig när hans fru sa att han hade glömt att släcka ljuset i  garaget.
Garaget låg i anslutning till huset och Björn hade  precis öppnat bakdörren för att gå och släcka när han upptäckte  att där var folk i garaget som höll på att plocka till sig av hans  grejor.

Han ringde polisen och frågade om dom kunde skicka en  polisbil.

Dom sa nej. Polisen svarade att alla bilarna var upptagna och rådde  honom till att låsa alla dörrar så skulle de skicka en bil så fort  det blev någon ledig

OK , sa Björn, la på telefonen och  räknade till trettio. Sen ringde han polisen igen. ”Hej, jag  ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage. Ni behöver inte  komma för jag har skjutit dom.”
Sen la han på.

Inom  några minuter var 6 polisbilar, en helikopter, en brandbil och två  ambulanser på plats.
Dom tog tjuvarna på bar  gärning.
En av poliserna gick bort till Björn och sa: ”Jag  tyckte du sa att du hade skjutit dom...?”

Björn sa: "- och  jag tyckte du sa att du inte hade några lediga  bilar…"

Av Ronja Grahn - 18 oktober 2009 14:02

Härligt att sova länge imorse, Vaknade iaf inte klockan åtta om jag säger så. :P Men det är ju helg så.. Åt frukost och så, sen gick jag ut en stund. For på en liten tur med Åsa och Lotta, inte illa. Men de börja spö regna efter ett tag och de va mindre kul. Inte bra med regn vi vill ju ha kvar snön!

Gick in och duscha efter de, gode härligt! :P

Ska snart äta Lunch/Middag och sen om nån timme blire att fara till Arvids.. :)


KramKram/Ronja

Av Ronja Grahn - 17 oktober 2009 22:45

Blev att vara hemma ikväll, tråkigt nog. Är så less less less, finns ju inget att göra?

Aja.. Det är väl samtidigt ganska lungt också, att bara ligga å slöa i soffan. Fast det finns ju samtidigt roligare saker. Imorrn blire iaf Arvids.. :)

Har sett Körslaget och sen nu ser jag nån film, ska fortsätta se den. Sen äre nog inte länge till jag ska sova. Blir tidig kväll då man inte har nå annat för sig. Måste ju ladda inför sista veckan innan lovet. ;) Gu så härligt!

 

Hare bra!

PussochKram/Ronja

Av Ronja Grahn - 17 oktober 2009 17:27

  

Det är svårt att ha de så här, det är tungt att inte

veta vad du tycker och tänker. Men jag vet du vet,

Jag älskar dej!

Av Ronja Grahn - 17 oktober 2009 16:30

1. Hur gammal är du om fem år? 20
2. Vem var den sista du träffade? Kusin

3. Hur lång är du? Kort:P

4. Vilken var den senaste film du sett? Den jag såg igår, kom inte ihåg namnet.
5. Vem ringde du senast? Linnea
6. Hur löd det senaste sms:et du skickade och till vem? Syster - Men inte fan vet väl jag
7. Vad är dagens planer? Bra fråga..
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Båda, Beror vad och till vem..
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Igår
11. Vilken ögonfärg har du? Blå/Grön
12. När vaknade du idag? Åtta :s Vettefan varför..
13. Har du någon gång hittat en katt? vad då hittat en katt?
14. Vilken är din favoritplats? Hos dig? :)
15. Vilken plats föredrar du minst? Haha. Nu ska jag va tyst.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning
17. Vad skrämde dig som barn? Rääven.. ;)
18. Vem fick dig att skratta senast? Pappa
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? vet inte
20. Har du stationär eller bärbar dator? stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? trosor och bh, eller bara trosor och t-shirt
22. Hur många kuddar har du i sängen? 5-6
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? strumpor
25. Är du social? De tycker jag..
26. Vilken är din favoritglass? Piggelin
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Massa saker
28. Tycker du om kinamat? Jaao
29. Tycker du om kaffe? Ibland
30. Vad dricker du till frukost? Frukost?
31. Sover du på någon särskild sida? Alla;)
32. Kan du spela poker? Jaao
33. Tycker du om att mysa? Jo
34. Är du en beroendemänniska? jag vet inte
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Yees. Felicia
36. Vill du ha barn? Jo, om några år ja.
37. Kan du några andra språk än svenska? Aa
38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja
39. Föredrar du havet eller en pool? Pool
40. Vad spenderar du helst pengar på? Onödiga saker;)
41. Äger du dyra smycken? Nja de tror jag inte.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Frukt
43. Vem är den roligaste människan du känner? Haha. Känner månge..:)
44. Välj ett ärr på din kropp? Va?
45. Vad har du för ringsignal? Sony Ericssons standard
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Japp
47. Flirtar du mycket? Haha..
48. Kan du byta olja på bilen? den dagen
49. Har du fått fortkörningsböter? Nix
50. Vilken var den senaste bok du läste? Kom inte ihåg..
51. Läser du dagstidningen? Händer
52. Prenumererar du på någon veckotidning? Nää
53. Dansar du i bilen? Klart?Gör inte alla de? Hmm..
54. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mitt namn

Av Ronja Grahn - 17 oktober 2009 14:30

Gick jätte bra att vara barnis, lika snälla och söta som alltid.

Har vart hemma en stund nu, sitter här och har ingen aning om vad jag ska hitta på. Fundera på att gå ut en stund, ute kommer man alltid på nå att göra.. Eller?

Nae gu va tråkiga vänner man har, : "Nä jag ska ut", "nä jag är i piteå", "nä jag är sjuk", "nä jag ska bort", "nä jag ska till..", "nä jag har andra planer"

Haha, hör ni hur tråkiga ni är.. ;) Ingen som har ändrat sig? Haha..

Om nu inte annat så slutar de här väl med mysig hemma kväll. Fungerar ju de också.


Ajaa.. 076-8474792 om nån har tråkigt. ;)

Ska väl ut en stund nu, fint väder..solen skiner.

Kram på er! /Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards