Ronja Grahn

Direktlänk till inlägg 4 september 2009

Boden resan som jag aldrig glömmer

Av Ronja Grahn - 4 september 2009 23:59

Vi hade lastat Hilda och allt var klart för att fara, vi började köra. Det va jag mamma och pappa då. Vi börja köra och allt gick bra. Hade satt på musik och låg och halv sov. Då det plötsligt bara small till bakom ryggen på mig. Satt ju bak åså har vi ju bussen. Kollade på mamma och pappa då som stannande och kolla bak genom fönstret och sa "OJ"..

Kollade jag med och börja typ skrika. Hilda hade lyckats stegra sig och få över frambenen över frambommen, och va som hängande. Det såg inte så trevligt ut. Åså mosad då typ mot väggen. Det var verkligen inte kul och se. Pappa försökte backa henne men då small de bara ännu mer och hon skulle frammåt. Så vi märkte ju ganska fort att det enda vi kunde göra va att skruva lös alla skruvar (3 st) Så att bommen ramla av, och de va ju inte det lättaste heller för att Hilda hade ju all sin tyngd på de där också. Så vi stannade en bil som va på väg förbi. Han va jätte snäll och hjälpte oss öppna bak och hjälpte även pappa där fram. Tusen tack till honom!

Vi fick ju till slut ner bommen och Hilda fick mark under framhovarna.  Vi backa ut hon och det gick då jätte bra. Sen står hon där ute helt oskadd och ser så oskyldig ut som man bara kan göra. Det enda som hände var att hon fick ett litet sår i pannan. Vi trodde ju ett tag det skulle bli hemmåt direkt men eftersom Hilda känndes så frisk och bra så for vi ändå vidare. Stod upp hela resten av vägen till Boden. (Ca:12 mil) Tro ni jag va nå trött i benen när jag kom fram?. Stog ju med Hilda och prata lungnande med henne så hon inte skulle hitta på nå mer jävligheter.

På vägen hem satte vi fast hon med 5 linor och jätte kort. Hon hade ingen chans att stegra då. Super bra! Och jag, jag sov hela vägen jag. ^^ :)


Det var den upplevelsen. Jag är säker- Jag kommer aldrig glömma detta. Paniken som jag fick i kroppen,alla tankar.. , och att inte veta vad och hur det skulle sluta.. Det var HemskT!


Kram/Ronja

 
 
Ingen bild

Kajsa

5 september 2009 01:54

Jäklar vilket äventyr me Hilda, tur det gick bra! Och grattis till 4:e platsen :) Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Grahn - 9 januari 2012 14:24

Precis 3 år, 2015(16) inlägg med 801 bilder och 363 kommentarer senare.. så avslutar jag nu denna blogg. Måste erkänna att det tar emot lite då jag gillar att ha allt i ett så att säga.. men det löser sig nog, får på något vis knyta ihop bloggarna ...

Av Ronja Grahn - 9 januari 2012 11:30

Hua, så kallt det är ute idag.. dock så blir luften himla frisk och härlig. Klär man sig rätt så är det väl helt okej! Har varit och gjort synundersökning på morgon, sen ätit frukost. Ska med Nils hem till han en sväng så han får packa.. sen så f...

Av Ronja Grahn - 8 januari 2012 21:34

Har kommit hem från Skellefteå och hunnit med både packa upp, städa rummet, städa åt hamstrarna, duschat och fikat. Är helt slut nu, men har haft en kanon dag.. ska man shoppa så ska man shoppa i Skellefteå helt klart. Är alltid så himla nöjd då jag ...

Av Ronja Grahn - 8 januari 2012 08:00

..Ska försöka lämna sängen så jag hinner göra mig klar innan vi ska fara, bär om en stund av till Skellefteå.. guuu såååå hääär ska shoppas!   Ha en bra dag! ...

Av Ronja Grahn - 8 januari 2012 00:49

Hoppar i säng och laddar för morgondagens äventyr!! :)   Godnatt! ...

Ovido - Quiz & Flashcards