Ronja Grahn

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Ronja Grahn - 4 september 2009 23:59

Vi hade lastat Hilda och allt var klart för att fara, vi började köra. Det va jag mamma och pappa då. Vi börja köra och allt gick bra. Hade satt på musik och låg och halv sov. Då det plötsligt bara small till bakom ryggen på mig. Satt ju bak åså har vi ju bussen. Kollade på mamma och pappa då som stannande och kolla bak genom fönstret och sa "OJ"..

Kollade jag med och börja typ skrika. Hilda hade lyckats stegra sig och få över frambenen över frambommen, och va som hängande. Det såg inte så trevligt ut. Åså mosad då typ mot väggen. Det var verkligen inte kul och se. Pappa försökte backa henne men då small de bara ännu mer och hon skulle frammåt. Så vi märkte ju ganska fort att det enda vi kunde göra va att skruva lös alla skruvar (3 st) Så att bommen ramla av, och de va ju inte det lättaste heller för att Hilda hade ju all sin tyngd på de där också. Så vi stannade en bil som va på väg förbi. Han va jätte snäll och hjälpte oss öppna bak och hjälpte även pappa där fram. Tusen tack till honom!

Vi fick ju till slut ner bommen och Hilda fick mark under framhovarna.  Vi backa ut hon och det gick då jätte bra. Sen står hon där ute helt oskadd och ser så oskyldig ut som man bara kan göra. Det enda som hände var att hon fick ett litet sår i pannan. Vi trodde ju ett tag det skulle bli hemmåt direkt men eftersom Hilda känndes så frisk och bra så for vi ändå vidare. Stod upp hela resten av vägen till Boden. (Ca:12 mil) Tro ni jag va nå trött i benen när jag kom fram?. Stog ju med Hilda och prata lungnande med henne så hon inte skulle hitta på nå mer jävligheter.

På vägen hem satte vi fast hon med 5 linor och jätte kort. Hon hade ingen chans att stegra då. Super bra! Och jag, jag sov hela vägen jag. ^^ :)


Det var den upplevelsen. Jag är säker- Jag kommer aldrig glömma detta. Paniken som jag fick i kroppen,alla tankar.. , och att inte veta vad och hur det skulle sluta.. Det var HemskT!


Kram/Ronja

Av Ronja Grahn - 4 september 2009 23:45

Fredag idag. :) Yee. Helg. Skolan idag va väl Okej, tråkigt med så sjukt mycke lektioner en fredag men vad gör man? Bara gilla läget.

Efter skolan åkt jag med mamma och handla sen hem. Trodde det skulle bli att komma hem mycke tidigare. Men he vart inte så. Heh. Vi kom väl hem vid halv fem. Men det va väl okej ändå. Hittade en massa saker på dollar idag som jag köpte. Brabra! ;)

Vi åt väl middag då när vi kom hem, sen skulle jag gå över med en jacka och nå brev till Alva från skolan. Först vare meningen bara jag skulle gå men då ville Moa följa. Va där och prata och Moa lekte med Noomi. Skötte SööötSven också. ^^  Sen gjorde jag klar Viola, Alva och Tuva för sängen och la dom. Efter det kom pappa och det blev mer prat. Sen kom Mamma också förbi. Så det blev att vara där ikväll då. Jätte kul och Trevligt. Myysss. :D

Vi kom hem bara för en stund sen, och sitter då här nu och skriver med seeg datorn å diggar musik. Datorn är så sjukt seg nu att den snart åker ut genom fönstret. tralala...


Nä nu ska jag skriva om vad som hände igår. Har ju lovat det.

Åh wow datorn blev lite snabbare nu när jag hota med att kasta ut han. Hehe. ;) Säääkert!

Kramar/Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards