Ronja Grahn

Alla inlägg under april 2009

Av Ronja Grahn - 17 april 2009 09:52

Tog ut hästarna imorse. :)

Gick bara bra, gjorde klart där ute. Sen gick jag in och åt frukost,och nu så sitter jag här.

Sitter och kollar på roliga klipp på youtube. Från bland annat: Mnk,

så himla bra de är. :P



Patrik Larsson så jä*la bra. ^^haha.

Av Ronja Grahn - 16 april 2009 21:17

Fint väder idag också,va i tjåkas me syrran och farfar.

Vi tog upp gäddsaxarna 1 gädda fick vi. :) Sen fiska vi lite, sen for vi och gjorde upp en eld, åt lite och sen låg vi bara och sola, pratade och tog det lungt. Kom väl hem vid 15.00 idag.

Efter maten va jag ute och körde Hilda en sväng. Gick jätte bra.

Och ikväll har jag mest sett tv, laddat upp lite bilder här vid datorn också.

Nu ska fika nåt, vart lite hungrig. :P

Kram på er! /Ronja

Av Ronja Grahn - 15 april 2009 19:56

Har vart ute nästan hela dagen idag. Har vart ute i Tjåkas mellan typ 10.00 och 16.30 Vi for direkt och drog upp gäddsaxarna, två stycken Gäddor hade vi då. :) Ganska stora va dom.

Sen fikade vi och chilla, solade, och metade lite (men ingen napp)

Innan vi skulle fara hem kolla vi saxarna igen och då hade vi en till gädda.

Så när vi kom hem hade vi alltså 3 gäddor. :)

Ikväll har jag kört Frille, han va jätte duktig idag, pappa har skott om Hilda också.

Nu ska jag se Rent hus, man blir rätt äcklad av de, men ändå lite kul att se.

Ha en bra kväll.

KramKram/Ronja

Av Ronja Grahn - 15 april 2009 09:08

Go´morgon på er! :)

Vaknade 07.40 imorse. Sen dess har jag bara kollat på datorn, laddat upp en massa nya bilder och redigerat lite i photoshop.

Ska snart äta frukost, sen vid 10.00 far vi nog ut med skotern, vi har ju kvar gäddsaxarna från igår. Åså ska vi nog fiska och fika och sånt. Kul.

Det är då jätte fint väder ute idag.  


Ha d så bra idag!

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 14 april 2009 21:56

Följde farfar ut med skotern imorse. (:

Vi fikade, fiskade, satte ut gäddsaxar, fikade, körde fast, fiskade, fikade och besökte dasset, sen hem. :)

Fisket gick inge bra idag, nappade en gång för mig. Fick upp den just över isen sen lossna den och for tillbaka ner i vattnet. :/

De var de enda.

I gäddsaxarna hann de inte fastna nåt under dagen. Men vi ska ut imorgon också, och bla annat kolla dem. (:


Efter en dag ute i skogen me skoter, for vi hem, åt middag sen gick jag ut i stallet.

Jag, pappa och Moa skull rida på nån stig i skogen som va riden i 3 gånger, haha. Moa ville inte men jag tyckte hon skulle med, så till slut fick jag med hon dit vi skulle rida in på stigen.

Men när vi kom dit sa hon typ så här: " Man måste inte om man inte vill" Åså red hon upp till ridplan, men jag och pappa ville ju in där. Och han försökte med Nettan länge men hon vägrade gå.

Då sa jag; Men jag far före då. Åså gick Hilda in på spåret började gå och jag hann just tänka: Det här går ju bra. Så sjönk hon ner hela hon i snön och jag hamnade brevid. Haha.

Höll på dö i skratt. Sen tappa jag tyglarna och hon lunkade/simmade ^^  i väg på snö spåret. Och jag sprang/kröp efter.

Och till slut kom jag ikapp henne. Hoppade upp i sadeln. (Behövde ju bara lyfta på benet, eftersom hon va nere i snön.)

Gick rätt bra några meter. Sen dök hon typ ner i snön igen. ^^

Och jag ramlade över hennes hals. haha.

Så låg jag där i snön igen och skratta, pappa han red några meter bakom och skratta mest år jag och Hilda.

Till slut klarade vi vända och vi tog oss simandes, krypandes och ridandes ut ur spåret samma väg. Haha.

De första jag sa när jag kom ut va: " Syrran är nog lite smart ändå"

Sen for vi på ridplan och red där, Moa bara kolla på oss och va stolt. ^^

Efter att ha ridigt klart gick jag in och ducsha sen har jag sett Andra Avenyn och nu sitter jag här.

Imorgon ska vi ut med skotern igen. Kul, kul.

Ha d bra!

Kram/Ronja

Av Ronja Grahn - 13 april 2009 22:11

Kusinerna har farit till fjälls idag, dom stannar där i 2 veckor om vädret blir bra.

Jag: Men Viola, hur ska jag klara mig utan dig när du far till fjälls då?

Viola: Jag kommer ju tillbaka.

Jag: Jo, men jag kommer ju sakna dig.

Viola: Men jag älskar dig ändå.

Jag: Mjoo söt unge, jag älskar dig med.

<3

Ha så kul!

<3

Av Ronja Grahn - 13 april 2009 21:43

Sista jobb dagen på vittjåkk idag, de va faktiskt tråkigt. :(

Skulle kunna jobba där hela veckan om jag så fick, har vart med Felicia och haft godisregn,bobtävling och slalomtävling för barnen som ville. :)

Va gode kul. Barn är ju de sötaste som finns.

Va också speaker idag, gick bara bra.

När jag kom hem, va jag i stallet liten stund sen har jag mest liggit och latat framför tv:n. :P hehe.

Kraam/Ronja

Av Ronja Grahn - 12 april 2009 21:53

Jobbat på Vittjåkk idag med.

Här får ni se några bilder från helgen:


Såg en tjäder höna på väg till Vittjåkk i Lördags.


Jag som just tankat skotern. Fixar! ;)


Söta lill-skotern.



Ja, så där såg jag ut efter en dag i solen, De känns vill jag lova.

Men det har blivit mindre nu.

Ni ser ju vars jag har haft pannband. Naahaha. ^^


Nä, de här får räcka för idag.

Imorgon äre sista dagen vi jobbar på Vittjåkk.

Taggad!

Kramiz/Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards