Ronja Grahn

Alla inlägg under april 2009

Av Ronja Grahn - 22 april 2009 22:21

Onsdag idag. :) Ännu en dag på prao, och det var lika kul.

Det är så kul och dom är så himla goa alla barn. :)

Det kom tex. en unge mot mig idag i full fart och krama mig, jag kände inte hon då, men nu gör jag de. ^^ hehe. Hon va så himla söt. Åså visa hon mig runt med en massa saker.

Hon hette Ronja. ;) Hehe.

Och det är flera andra barn som också kommer och kramas och pratar det är så trevligt. <3

Imorgon kommer kusinerna hem, det blir kul att träffa dem igen. :)

Har ridigt Hilda ikväll, hon var rätt tjurig. Men i slutet gav hon sig och vart normala Hilda igen. :P

Moa red Frille.


Nu ska jag se tv-film, Sen sova. ;)

Kraam/Ronja


Av Ronja Grahn - 21 april 2009 22:43

Tog upp cykeln till Arvidsjaur imorse. Cyklade från mammas jobb till Nyborgsskolan då. Det gick jätte bra idag också på prao, och det var jätte kul. När jag slutat cykla jag och ställde cykeln hos farmor, sen hem med 4:a bussen.

Har joggat Hilda 6km ikväll, och Moa  har markarbetat med Frillsson.

Jätte bra. :)

Blev ett kort inlägg idag, men ska fika nu. Sen läsa lite och sova.

Är super trött, måste bara få sova.

Ungarna tar slut på mig. ^^ Men det är så sjukt kul. <3

Ha d bra!

Kraamiz/Ronja

Av Ronja Grahn - 20 april 2009 22:12

I natt sovde jag väldigt dåligt, vaknade 03.30 och va så törstig att jag va tvungen springa ner och dricka. När jag kom tillbaka kunde jag inte sova så låg och vred och vände på mig i typ en timme sen gav jag upp. Läste i kanske en halv timme sen halvsov/dagdrömmde jag ett tag sen gick jag upp och ducsha. :) Åt frukost och gjorde klar mig för att fara.

Prao:n började ju idag, va på Nyborgsskolan. Det var jätte kul.

Har vart med lite över allt. Men mest i 2A, fast va och hjälpte till i 3:an också.

Dom är så himla söta. <3

Va kvar där till ca.16.00 sen åkte jag hem med bussen.

Ikväll har dt vart ridlektion, gick jätte bra. fast jag frös så mycket att jag nästan inte kunde röra mig. Och Åman hon red utan vantar.

Jag håller väl inte på att bli sjuk? :o

Det vägrar jag då till. Det är så kul nu. ;) Hehe.


Nu ska jag packa och fixa lite med saker som ska med imorgon.

Tog fram cykeln ikväll också. Så nu ser ni mig nog mest på cykel. ^^ hehe.


Grattis på namnsdagen Amalia. (: <3

Ha d så bra!

Kraaaam/Ronja

Av Ronja Grahn - 19 april 2009 22:48

På morgonen idag skulle Moa tävla på stallet i A-jaur så följde med dit imorse.

När vi va där fick jag frågan om jag ville hjälpa till att räkna poäng med domaren, sa såklart att det gick jätte bra.

Tog kort där också som jag ska skicka till Malin sen :) Det var roligt, Moa kom 4:a med Hubbe.

Det var en dressyr tävling.

Efter de va jag hemma och städa lite, tog de lungt. Sen kom Moa på vid 15.00 att hon hade fotbollsträning idag. ^^

Smart hon var då, men när det är lov i den här familjen har ingen koll på vad det är för dag inte. *P haha.

Ikväll har vi ätit middag på Capsicum. Det var jätte gott! (:

Senare då jag kom hem har jag redigerat bilder i photoshop. Gick inte så bra, men jag kämpar på. ;) hehe.

Nu har jag just sett film, d va jätte bra. :)

Imorgon börjar praon, det blir ju skit skoj.

Nu ska jag fika, sen läsa. Har börjat med en jätte bra bok som jag hittade i min hylla. ^^ hehe.


Svar till Sara:

Nä, de va ju inte det. ^^

Jaha, vad coolt! Det ska jag göra. ja hon var ju jätte bra.

Ska rida för hon i Maj igen. :)


Kraam/Ronja

Av Ronja Grahn - 18 april 2009 20:20

Hann med att rida Hilda ikväll också. :)

Hon var rätt tjurig idag, och ville backa rätt mycket, men hon var ändå jätte duktig. Tränade galopp också.

Nu ska jag ducsha sen fortsätta se Robinsson. (:


Svar: Nja.. Det är inte jätte bra, men det kan vara kul ibland och se hur jävla stökigt vissa har.


Kram på er!

/Ronja

Av Ronja Grahn - 18 april 2009 18:46

Och så var det bara 4 hästar kvar då. :(

Erikas Tinni har flyttat idag, jätte tråkigt. Men han får det nog bra.

Han är ju jätte rädd för transport, eller de han är rädd för är att bli instängd.

Så vetrinären var här och drogade han, men han blev lite för mycket drogad, haha. Han kunnde knappt gå.

Men efter typ 40 minuter va dom väl iväg.

Efter det for jag till stallet i A-jaur. Dax för Lea- kursen. Gu så kul det var. Hon är verkligen duktig Lea.

-

Lea: Ronja ta det en gång till, du var så duktig.

Jag: Jaha okej. :)

Hoppade.

Lea: En gång till.

Jag: Okejokej. :P

Hoppade.

Lea: Ja, Bra. Jag skulle bara se hur tuff du va!

Jag: Hah.. Okej?

Lea: Ja jag höjde de ju.

Jag: Aahaa. Hur högt va de?

Lea: 90 cm

Jag: Ojj... Gu vad kul det va. :)

-

Haha. Gu vad kul det var att hoppa idag. Tänk för typ 1 månad sen så hoppade jag 30cm max 40 och tyckte det var nog läskigt,

Och nu, nu hoppar jag 90cm. .. :P hehe. Men de är så Jä*la kul att jag vet it va... ^^

När jag kom hem for jag ut och körde Frille 8km. Gick jätte bra.

Nu har jag just ätit middag.

Ikväll blire väl att se Robinsson, sen tror jag de blir film. (:

Ha d bra ikväll.

Kraaam/Ronja

Av Ronja Grahn - 18 april 2009 09:02

Lea kommer till Arvidsjaur idag, hon ska ha lektioner på stallet, man får välja om man vill ha hoppning eller dressyr.

Ska ha hoppning. Alla rider i olika grupper 2 och 2 eller 3.

Jag skulle rida med Jesse och Hanna tror jag. Det var bara vi som ville hoppa. ^^ Men det kommer bli jätte roligt. Alla säger att hon är super duktig. :)

Men jag skulle rida klockan 13.00 så det är ett tag kvar, ska nog ut en sväng med Hilda före. Få se om jag hinner med Frillsson också.

Sen kan det hända jag far till Piteå senare, men jag vet inte än.

Ha en jätte bra dag alla!

Fint väder är det då. :)

Kraam/Ronja

Av Ronja Grahn - 17 april 2009 19:30

Sista lov dagen idag, gu vad fort lovet har gått. :/

Alldeles för fort, fast samtidigt om man tänker efter på allt man hunnit med, så äre ganska mycket.

Men idag har jag inte gjort mycket, har redigerat bilder i photoshop åt farfar, han vart jätte nöjd med det. (Skönt)

Fick också hjälp av Martina med hur jag skulle göra. TackTack!

Va en sväng upp till Arvidsjaur också. Sen har jag bara latat här hemma ännu mer. Efter maten hade jag tänkt rida Hilda men just då jag klätt på mig, så vart det världens snöstorm, så struntade i träningen idag.

Jag har märkt idag också att jag verkligen inte är någon "inne människa"

har ju mäst vart inne idag, och jag märker de på mitt humör. ^^

Blir irriterad bara av att någon säger ett enda ord, inte bra de.

Skulle ha vart ute mer, men på nåt konstigt sätt blev det bara inte så.


Ikväll blire väl att se Talang, och Godis såklart, ;) hehe.


Imorgon äre Lea- kurs, blir jätte kul. Pratar väl om det mer senare, funderar också på att fara till Piteå, få se vad jag hinner.


Ha en bra kväll.

Kramar/Ronja 


Ovido - Quiz & Flashcards