Ronja Grahn

Alla inlägg under maj 2009

Av Ronja Grahn - 19 maj 2009 22:17

Tisdag!

So - Gjorde uppsats

Sv/eng - Läste

Hk - Pastasallad

Lunch -

No - Tipsrunda och film

Engelska - Korsord.

Haha. :) Det var skolan idag. Gode vanlig dag.

Ikväll va jag upp samtidigt som Moa hade fotbollsträning, hade cykeln så cykla omkring lite åxå. ^^ Dom var och demostrerade på IP i början av träningen, gu vad folk det var där. Sen for dom tillbaka Nyborgsskolan och tränade. Hann träffa och svammla med Agnes och Lukas också. ^^ Hahahaha. . Så söta och roliga dom är. :)


Har ridigt Hilda sen ikväll, ingen kommentar till de.xD "Bättre lycka nästa gång!"

Sen duschat och nu sitter jag här. :)

Bara en dag kvar nu sen äre lång ledigt. (Tors,fre,lör och Sön)

Tagga! Gu vad jag ska sova ut.. ligger efter några timmar. ^^


Kraam på er!/Ronja

Av Ronja Grahn - 18 maj 2009 22:09

Nummer 2 :)












Det var några bilder det. :)

Tack Amalia för att du ides ta kort med min kamera. :)


Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 18 maj 2009 21:49

Va gode trött imorse, ides inte stiga upp förrän jag blev av med täcket och då var det brottom. ^^

På gympan hade va stadsorientering, på engelskan fick vi tillbaka engelska proven, fick G på de. :P

Vet inte så mycket mer att skriva om skolan, snart matte prov. Gode svårt så måste väl räkna några tal hemma. På ridningen ikväll red vi ut i skogen, hade Mirre. Gick bra.

Har vart trött hela dagen idag, ska sova så fort jag bara kan. ^^

Har fått nya bad-kläder. Hittade någe som va jätte fint. :)


Ska fika nu!

Kraam/Ronja

Av Ronja Grahn - 17 maj 2009 21:03

På morgonen idag va vi på stallet, jag red för Lotta. Gick jätte bra. Också fick Amalia se hur det var där också. :) (Plugga häst namn) Kom du ihåg nån?

När vi kom hem så for vi ut en sväng och körde Hilda, hon var så duktig på att springa idag. Mycket frammåt.

Efter de så åt vi Lunch/middag, sen så duscha, tog kort, hoppa lite, hälsa på grannarna, och svammla på som vanligt. ^^ Sen så va vi i Arvidsjaur och såg på Moas match, dom vann med 2-0 jätte duktiga.

Så kom Sonja, Sara, Ebba och Staffan förbi där också och såg lite. Sen när matchen va slut for vi med dom och åt mjukglass i solen. Jätte gott. :)

Och söt Ebba våga vara hos/med mig idag. Hon är så himla söt<3

Sen for Amalia hem med bussen klockan 17.10 och vi for hem. ca. 1 timme senare så kom Sonja,Sara och Ebba förbi hemma hos oss, innan dom skulle tillbaka till Boden. Det var så kul att få träffa dom. :)


Moa hon har hopptränat med Frille idag, gick bara bra.

Själv har jag bara tagit det lungt ikväll, fotat lite och redigerat massor med bilder.

Nu ska jag se: Så ska det låta. (Repris)


Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 17 maj 2009 08:37

Norges national dag idag. :) <3

+ att dom vann melodifestivalen igår.  yay. Grattis!


Av Ronja Grahn - 16 maj 2009 22:28

Igår:

Tävling- Kom 3:a på tiden 2.55 :) Frille var så himla duktig.

Vart så nöjd och glad som man kan bli. ^^ hehe.

Ska lägga ut bilder från tävlingen. Amalia var så snäll och tog kort med min kamera.

Amalia följde ju med hem också, vi såg typ bara film tills vi vart så trötta att vi somnade. (A)

Idag:

Vi har hunnit med mycket idag. Steg upp vid 09.00 typ.

Mitt på dagen for vi och bada. Gu vad det var länge sen jag bada sist, va då gode härligt.

Sen svammlat och pratat, åt taco till middag.

Ikväll har vi vart ute på en "kvällsritt" Amalia red Hilda och jag red Filly, Lottas häst. Hon är borta idag och vi skulle ta hand om Filly, så då fråga jag om jag fick rida henne och d fick jag. ;)

Nu ser vi tv. Melodifestivalen. Jag tror det kommer gå bra för Sverige.


Nä nu måste jag va lite social. Innan Amalia somnar så tråkig som jag är. ^^

Ha det bra!

Kram/Ronja


Av Ronja Grahn - 15 maj 2009 07:06

Go´morgon! :)

Uppe gode tidigt idag, har gjort i ordning en massa saker nu på morgonen.

Har Engelska prov på skolan idag, sen äre nog inget mer speciellt där,  vid 15.00 så far vi till Skellefteå, som jag vet att ni vet ska jag ju tävla. Startar 19.05 ^^

Det kommer bli jätte kul, vi klippte ju Frille igår så han ser ut som en riktig tävlingsponny nu. Haha.

Efter tävlingen ikväll så ska Amalia följa med hem hit, blir super kul.

Sen så stannar hon till på Söndag. :)  


Grattis till Linnea idag. :)


Naaa... Nu ska jag fortsätta med lite "morgon grejor".

Ha en bra dag!

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 14 maj 2009 21:54

Idag då:

Svensk/Engelska - Jobb och läste.

Matte - Räknade: 2(4-x) Typ nå sånt. ^^

Slöjd - Gjorde vänskaps band.

Lunch

Engelska - Plugg till provet imorgon.

So - Skrev uppsats.

Elevensval - Brännboll. :)


Ikväll har jag packat och gjort i ordning allt som jag behöver imorgon.

Så det är klart. Men har en massa saker kvar att göra, bla. städa rummet.

Bäst att fortsätta så man blir klar ikväll och inte i natt. ^^


Kraam/Ronja 

Ovido - Quiz & Flashcards