Ronja Grahn

Alla inlägg under maj 2009

Av Ronja Grahn - 8 maj 2009 22:39

Har sett Talang ikväll. Det var lika bra som det brukar va. De var 2 killar i syrrans ålder som sjöng. Tycker dom va så söta och så duktiga. ^^,

Båda gick då vidare. Ska lägga ut dom här sen när dom kommer ut på youtube, (Om dom nu gör det). Så får ni se vilka jag menar. (:


Väntar på startlistor till Skellefteå också, men det har då inte kommit nå. :(

Men Skellefteå är ju inte snabbast på det heller. Men kanske imorgon? Hoppas iaf..

Nu ska jag kika vidare.

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 8 maj 2009 18:26

Den är så himla bra. Det blir den hela sommarn skull jag tro. ^^

Åsså på norska. <3 ^^

Lyssna på hela.

/Ronja

Av Ronja Grahn - 8 maj 2009 17:59

Gu vad fort dagen gått idag, (okej, jag vet att jag typ börjar alla inlägg så. haha, men dagarna går ju så himla fort^^)

Har gjort klart so:n idag, känns som man inte har mycket kvar nu. Bara några VG/MVG uppgifter som jag ska försöka mig på, få se hur det nu kommer gå.

Sen har vi jobbat med filmprojekt idag också både på svenskan och bilden.

Efter skolan for Jag, Åman, Linnea och Mårran och sola, det var skit härligt, har aldrig gjort det förr. Det såg lite läskigt ut först. Men det va hur härligt som helst. Mycket härligare än vad man kunde tro.

Efter det for vi och köpte glass och snacka bara. :)

Åkte hem med mamma efter ha handlat lite.

Och nu sitter jag här.

Vi ska grilla nå kött ikväll. Sen ska jag bara ta det lungt resten av dagen. (:

Ha det så bra!

Trevlig helg. Kram/Ronja

Av Ronja Grahn - 7 maj 2009 21:32

Gu va fort veckan har gått, redan är Torsdagen slut och snart fredag.

Vid 17.00 kom det några och köpte rockarden. Kulkul. :) Dom som köpte vagnen hade typ 11 hästar och 30 hundar. :)))))

Dom hade såna där draghundar och med vissa av hästarna hade dom tur ridningar.

Har anmält Frille till 15 maj i Skellefteå, :) Det blir första tävlingen i år. Spännande!

Pappa har inte klippt han ännu, men imorgon eller på Lördag kanske. ;)

Har longerat Frille idag, han var jätte duktig.

Mamma har gjort nå markarbete med Hilda, hon hade tydligen också vart jätte duktig. :)

Nu har jag just duschat, ska fika och se grannfejden nu.

Ha det bra!

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 6 maj 2009 22:31

Favorit dag idag, hehe ^^^

Onsdagar är roligaste dagen på veckan, fort har dagen också gått.

So/sv, no, lus, musik, och gympa har jag haft idag. :)

Åman bli 15 år idag. :D GrattisGrattis! :) <3

Även min lilla bästa gull-unge Viola fyller år. 4 år, stor tjejen. :)  <3

Har vart ikväll hos Viola och grattat henne, Jätte trevligt! (:

Tidigare idag då jag for till dollar och köpte pressent åt Viola, haha. Det va så sjukt. ^^ När jag kom dit stod det typ en hel klass vid dörren som jag inte kände igen. Började gå mot ingången och då kolla typ halva klassen på mig och blev tysta. Sen då jag kom till dörren och skulle gå in, fick jag typ slingra mig in mellan alla där som ställde sig framför mig och runt å sa typ:

"Hej" , "Gillar du mig?" ,"va söt du är",  "Kom hit" och mycket mer.  Haha. Höll på skratta ihäl mig när jag gick där och svarade på vissa av deras sjuka frågor. ^^

Och de värsta av allt då, haha. De var från Norge. Nahaha. Det gjorde det ju ännu roligare. Haha. Jag + Norge, det vet ju typ alla här hur det är.^^


Köpte pressentkort för 100kr till Viola, ^^ Kanske lite tråkigt för en 4 åring, men det är inte lätt att veta vad hon vill ha och vad hon har.

Så det blir nog bra. :)

När jag kom ut stod typ alla och peka på mig. ^^ hah.

Va förbi farfar också sen. Efter det 4-bussen hem.


Kraam på er!

/Ronja


Av Ronja Grahn - 5 maj 2009 22:02

Tisdag.

Har vart en lung dag idag, på hk:n gjorde vi soppa idag. Vart jätte gott. ;)

Kom ju lite regn idag, :/ det var tråkigt de. jaja..

Annars är det bara lungt, inga läxor i veckan. Engelska prov nästa vecka. :)

Känns bra.

Har longerat Hilda idag, det finns inte ord för hut tjurig hon va.

ojojojoj....

Skulle ha longerat Frille också efter de, men alla krafter och tid gick åt på Hilda så Frille får vänta till imorgon.

"Imorgon blire party".^^ haha. Sötaste Viola<3

Hon fyller år imorgon , hemskt va tiden går fort hon börjar ju bli stor nu.

Det blir kul!

Nu ska jag fika och ta det lungt.

Kram på er! /Ronja

Av Ronja Grahn - 4 maj 2009 22:10

Ridningen idag gick sådär, började må väldigt illa. Men klarade av det rätt bra ändå. Vi red barbacka. Super kul. (:

Har tagit det så lungt som möjligt ikväll, och nu ska jag duscha och fika sen ska jag nog sova. Behöver en lång natt. Jag har inte tid att vara sjuk. :/


Har fått en hel påse med jätte fina kläder av Liza, det var jätte snällt. (:

Tacktack!


Ha det så bra!

Kraamar/Ronja


Av Ronja Grahn - 4 maj 2009 17:29

Tillbaka på skolan idag då, känns som det var väldigt länge sen man var där sist, nu då vi gjort så mycket annat.

Va inte med på gympan eftersom jag har vart så förkyld och är fortfarande lite. :/ Fast hade velat va me. ^^ Verkade gode skoj.

Sen har jag haft utvecklingssamtal idag. Gick bara bra, tog bara en kvart. (:

Vet inte så mycket mer att skriva, dagen har vart bra och gått jätte fort.

Nu är det dax att fara på ridlektion i A-jaur.

Skriver mer sen.

Kraaam/Ronja


Ps. Amalia hör av dig nuuuuuuuuuuuu!!. :)

Ovido - Quiz & Flashcards