Ronja Grahn

Alla inlägg under augusti 2009

Av Ronja Grahn - 25 augusti 2009 22:52

Skrev inte mkt igår (som är "idag", för jag skriver ikapp ett inlägg) jag vet jag vet.. Menmen. Vart så förbannat trött.

På skolan hände inte mkt. Bara chill.


Har fått veta nå tråkigt ikväll, :´(

Att fina Lady sover för gott nu. Rest in Peace vännen min. <3


Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 25 augusti 2009 20:30

Söt ungar som vart tsm 1 år idag.. ;) Gulligt!

Av Ronja Grahn - 24 augusti 2009 23:10

Det var gode lungt på skolan idag, det enda vi som gjorde va att lyssna till regler, få papper,böcker, skåp nyckel (Har högsta skåpet nu. Yeeee) Skulle inte orka med dom andra nå år till. xD

Sånt där va det enda vi gjorde åså hade vi ju rast me. Slutade halv tolv, vart som själv då så gick till farfar o farmor. Va där ett tag men så ringde Syster och sa att hon inte skulle åka 14 bussen, så då fick ja ju skynda mig till buss platsen vid badet för jag och Moa har ju lovat hjälp Alva nu i början. Men det gick då jätte bra. Tog ju inte nå länge alls. :)

Hon är så söt Alva, som hon själv sa: " Nu är jag stor tjej, som ni."

Verkligen go hon är. :)


Ikväll börja ridningen på stallet om också, förberedande hoppning idag. Gick bara bra.

Duschade då jag kom hem sen har jag inte gjort så värst mycket.


Ska snart sova vart jätte trött. ^^

Ofta man är så van att stiga upp 06.00, hehxD


Kraaaaaam/Ronja

Av Ronja Grahn - 23 augusti 2009 22:55

Det har vart gode lungt här idag, nu på eftermiddagen va ja i arvids. Såg systers match och handla lite nytt till skolan imorrn. Gu va jobbigt me skola. Måsta gå upp på morgonen. ^^

Men Måndag, Tisdag, Onsdag är gode chill sen Tors då börjar vi..

Går bara kort korta dagar i början av veckan. Härligt de iaf..

Har just sett en film som sluta nyss och före de vare duschen, ska äta nå "bli inte förkyld om du äter det här" medicin nu. Haha^^

Hoppas jag orkar imorgon.


Ha dt bra!

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 23 augusti 2009 10:02

Vaknade vid halv nio imorse, helt tät i näsan och hosta skit mycket. Inte kul. Började ju redan igår morse att känna mig sjuk. Men for ju till Boden ändå. Så på kvällen igår blev det bara värre och idag värst. xD

Och imorgon börjar skolan, gu vad fort sommarlovet har gått. :/ Menmen...Sommaren har då vart jätte kul.

Hoppas jag hinner bli friskare tills imorgon, vill ju inte vara sjuk nuuu..

Ska nog bara ta det lungt idag, vila upp mig till imorgon. ;)

Ska snart äta frukost, är jätte hungrig men har ingen matlust alls. Svårt!


Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 22 augusti 2009 21:41

Så himla bra det gick idag. Är så glad. =D

Första loppet var ju lopp 1 med Frille, han sprang på och kom 4:a. :) Jag vet inte tiden än för det stod inte på resultat listan. :/ Men han var super duktig. Sen var det lopp 5 med Frille, maraton loppet som va 2640 m. Frille va så sjukt duktig då, och på upploppet fick han världens fart och slutade 2:a på 2,49. Provade lite nytt på han också, och det var super.

Sen så var det Hilda i lopp 7, hon var också skit duktig och sprang i mål som 3:a på 2,36 (Nytt rekord). =D Så stolt över min lilla Hildur.

Det va så himla kul, åså va ju Stefan, Lotta, Noomi, Alva, Viola, Tuva och Bosse där och kolla. Jätte kul att dom kommer och kollar. Och Sara, Sonja, Ebba & Pluto va också där. =)

Sen massa andra från Skellefteå tävlade ju igår. :D

Mötte ju Frilla och Amalia i maraton loppet, de va jätte kul att möta dom, va ju riktigt länge sen. Men vi tog dom på upploppet. heh^^

Dom blev 3:a det var ju också jätte bra.


Kom hem vid halv sex, har bar tagit det lungt, duschat och sånt. Har blivit sjuk nu också, jätte kul. *Inte*


Kramiz/Ronja

Av Ronja Grahn - 21 augusti 2009 22:33

Så nu har jag då "bloggat ikapp lite" blev säkert lite konstigt och stav fel. Men jag orkar inte göra det super noga och så.


Steg upp vid halv sju imorse och åkte upp till Arvidsjaur. Va hos farmor och farfar till typ tio då jag, syster och farmor gick ut på marknaden. Hittade jätte mycket skit snygga kläder där, men vart super snål då. Och köpte int en enda. Vilket jag som ångrar nu. xD

Men det vart iaf Godis. Är ni förvånade?!

Åså träffa jag gooo kusinerna på marknaden, de va ju så länge sen nu. Va över och träffa dom mer då jag kom hem. Så goa dom är.

Och jag köpte ju en Hello Kitty tröja åt Tuva när jag va i Skellefteå, så den fick hon idag då. =D Hon vart super glad. Sprang runt och visa alla och sa: Kitty, Kitty! haha.. Så himla sööt.


Ikväll har jag packat allt som ska med imorgon, det är ju tävling i Boden imorgon. 2 lopp med Frille och 1 lopp med Hilda. Kommer bli super kul. Åså ska jag ju tävla mot Amalia. :D Första gången på riktigt länge. ^^ hehe.

Vi far vid åtta imorgon.


Vad ska jag mer säga då?!

Ikväll ha jag bara tagit det lungt, sett tv och sånt.


Nu ska ja snart se film å sova. Har väldigt mycket att ta igen från veckan.

hehe.. + att jag måst upp halv sju imorgon. :/


Kramiz/Ronja 


Av Ronja Grahn - 20 augusti 2009 22:18

Va ju kul att det blev att vara mer med Amalia än va vi hade tänkt.. hehe. =D Åkte iaf hem idag med bussen 14.15

Har haft jätte kul hos Amalia. :D

När jag kom hem börja jag väl packa upp och sånt, sen bara tagit det lungt.

Longerade Frille och körde en sväng med Hilda. Dom ska ju tävla på Lördag.

Blir super!

Kraaam/Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards