Ronja Grahn

Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Ronja Grahn - 1 juli 2009 22:40

Har ju glömt berätta en sak som hände imorse.

Jag skulle ut och måla hade tagit på mig "målar kläderna" och skulle just ta på mig stövlarna som stod på bron. (Jag målar i stövlar för dom är jag minst rädd om) Jag gick ut på bron då. Och när jag haft skor på bron brukar jag alltid titta i dom så det inte är fullt med getingar där inne. ^^

Kollade i skon och tänkte just he in foten, då jag såg nå mörk liten sak där inne. Satte mig på knä och kolla in i skon, då vare en liten liten död mus i skon. Dörren stod öppen då och mamma va där inne så jag skrek bara: "Mamma jag har en mus i skon"

Då kom hon bara skrattande ut. ^^ Hon tog iaf bort den åt mig, men jag kan ju säga att jag målade i mina tennis skor idag. Och det kommer jag göra tills mamma har tvättat mina stövlar. :P

Så det var ju inte så jätte läckert vill jag lova. Fiii fan. xD

Btw...det satt en mycket stolt katt och flina på bro-räcket.

Vincent han är ju som han är han.


Nu ska jag äta jordgubbar och grädde. Mums! =)


Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 1 juli 2009 19:54

Har vart i Arvidsjaur mesta delen av dagen. När jag kom hem vid 16.30 någon gång. Så for jag och syster och bada.

Det var så himla härligt i vattnet. Skulle kunna ligga kvar i vattnet än om jag inte vart så hungrig. Jag har blivit annars när jag badar i sjön nu. ;)

De få gånger som jag har badat i år så har jag bara sprungit i direkt. ^^

Förra året stod jag ju hela tiden kvar till alla badat klart och då fick jag mig i och alla behövde vänta på mig. ^^ Typ så vare... xD

Men jag har kommit på nu att det är väl ingen ide att stå och vänta tills det blir varmare eller vad man nu väntar på?

Haha. Smart av jag. :))


Cyklade hem sen och åt middag, Korv och makaroner. :)

Gott!


KramKram/Ronja


Av Ronja Grahn - 1 juli 2009 09:17

Go Morgon!

Vaknade 07.20 imorse av att mobilalarmet ringde. Först tänkte jag, vad ska jag upp nu för? Men sen kom jag ihåg att jag skulle släppa ut Sixten.

Steg upp då och cyklade dit och släppte ut han. Sen hem igen.

Gick upp och la mig för att vila lite, men råkade somna. (A)

Vakande igen 08.30 (alarm) steg upp då klädde på mig och cykla över till Sixten igen. Skulle just öppna dörren för att kunna släppa in han då det small till och musik började spelas. Och radio. Jag bara wtf? :o

Gick runt för att kolla vad det var, då såg jag att farfar va på baksidan, det var han som dunka musik där. ^^ Haha.

Pratade ett tag med han sen kom Sixten springande till mig så tog med mig han då och gick in. Gav han mat och goa lite. Han är så himla söt. :)

Sen gick jag hem igen. Och nu sitter jag här.


Är hur trött som helst nu, det är nog bäst jag går och gör nåt inann jag somnar här och nu. ^^

Funderar på att gå och måla lite nu tidigare än mitt på dagen. 

Sen blire att fara in till Arvidsjaur. :)


Ha en bra dag!

Kramiz/Ronja 

Ovido - Quiz & Flashcards