Ronja Grahn

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Ronja Grahn - 10 juli 2009 23:38

Lite kort om idag då, nån timme efter frukost sammla vi ihop oss några och for ut på en rid tur i skogen, det var myyyss.

Gick jätte bra också.

5 par blev vi. ;)

*Jag och Hilda

*Moa och Frille

*Sara och Dajje

*Mamma och Nettan

*Åsa och Filly


Riktigt Trevligt!


Sen nån gång senare efter det så for Jag,  Mamma, Moa och Sara till Arvidsjaur och handla lite, efter det åt vi middag. Tacos. Mumms!


Ikväll har vi spelat lite krocket och snackat en massa. ;)

Nu blire proppa lite Godis. xD Fan jag kommer ju bli tjockis.


Kram på er! /Ronja



Just ja skulle berätta, telefonen ringde det var Maj-lis och Gunnar.

(Minns ni dom?)

Iaf så sa dom att dom kommer redan i morgon eftermiddag.

Gu vaa kul.

Det var ju typ 3 år sen man träffa dom sist.

Det kommer bli skojs.


Av Ronja Grahn - 10 juli 2009 23:13

Jag hade just kört Hilda och skulle hitta på nå med Frille. Så kom mamma och Sara och sa dom skulle ut på en liten sväng.

Stod där då brevid Frille och kolla lite så bestämmde jag att följa med. Jag är ju ganska mycket för stor för att rida han och får inte göra det för ofta men nån liten skritt tur det orkar han. Det är ju prick 45 man får väga för shettis och det väger jag ju. ;)

Lite roligt att nästan kunna nudda backen.

Red barbacka också, :) Så blev att träna lite balans. Haha.

Turen gick då jätte bra vi skrittade och travade lite 4 km.

Så kom vi hem och jag vart sugen galoppera liten bit i uppför backen på ängen. ;)

For ner och sen vände jag upp, satte sen iväg i först trav och sen tog Frille kanske 5 galopp steg sen tvär nita han och tog en tugga gräs. Vars tror ni jag låg då? Jo i höggräset en meter från Frille och tok skratta. ^^

Och Frille han sprang iväg till stallet.

Haha.

Det var det de. (Hände igår)


Kramizar/Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards