Ronja Grahn

Alla inlägg under februari 2009

Av Ronja Grahn - 25 februari 2009 21:08

Va uppe tidigt imorse. För en gångs skull.

De är så skönt att slippa stressa på mornarna. :)

Har haft svenska-prov idag.

De gick bra, och vår lärare är gode snabb så han rättade de direkt åså fick vi tillbaka dem på Lusen (läsningen).

Jag hade 21 poäng av 28 för att vara godkänd skulle man ha över 14.

Så jag vart Godkänd. =)

De var ett G-prov, man kunnde bara få G allså. 

För VG/MVG ska man skriva typ en uppsats om nån dikt,

Ska börja med de ikväll. =)


Ikväll har jag vart på extra ridlextion, vi träna jätte mycket inför tävlingen.

Rider banan mycket bättre nu. 

Yay. Längtar...


Nä nu måste jag fortsätta plugga, Har jätte mycket att göra.

Kramar/Ronja 

Av Ronja Grahn - 24 februari 2009 21:28

Pluggar och pluggar, Börjar kunna mer och mer. =)

De är ändå lite intressant, :)

Andra avenyn blev fram flyttad till en halv timme senare, de va typ för att dom skulle visa att prinsessan skulle förlova sig eller va fan de va. :s ^^

De va nästan gode passande att de blev fram flyttat, han jag plugga ännu mer medans jag inte är trött, :)


Nu fick jag ett spännande sms av Amalia,

Bäst att svara. :)

Missa inte Andra avenyn nu,

Kraaaam/Ronja.

Av Ronja Grahn - 24 februari 2009 17:27

Sitter är och är jätte trött.

Jag bara tvär vart de när jag kom hem, Känns som jag lätt skulle kunna somna nu och sova i all evigheters evigheter och vakna upp pigg. =D

Kanske ska sova en stund så jag orkar plugga ikväll.

har prov imorgon och på fredag som jag måste plugga till ikväll.

+ nå biologi frågor som man inte gjort på lektion som man ska, (A).

Som hon tydligen skulle ha in imorgon.

Gu tänkt om man kunnde typ hamna i koma i typ 5/6/7 år tänk å vakna upp och vara typ 21 år.

Niceigt va? Nä de va nog ingen bra ide.

Kanske ska sova en natt istället? Hahaha..

Fick se engelska provet idag, hade G,

jag vet att de är dåligt, men jag är nöjd med de ändå. =)


Just ja ikväll är de ju Andra avenyn också, De får jag inte missa, :P

Fast igentligen har jag nog inte tid å se de.

Men jag gör de nog ändå.

Nog för att jag säkert har ändrat mig imorgon, när jag sitter och skriver prov och det är en fråga jag inte kan. :/ ^^


Anna ridläraren ringde idag och sa att om jag ville fick jag fara på stallet imorgon på en dressyr lektion och träna inför tävlingen på Lördag med Hubbe.

Ska nog göra de. Vill ju kunna den så bra som möjligt. ;)

Fast hoppas jag kommer få använda spö för domaren.

Annars tyckte inte Anna att jag skulle vara med, Hubbe går ju inte ens frammåt utan.

Och jag antar att man inte får kasta gula vantar på en tävling. ^^


Nä nu ska jag äta, sen plugga.

Kanske blir nå mer i bloggen, ni märker ju. Hehe.

Kraaam/Ronja


Av Ronja Grahn - 23 februari 2009 17:41

Gympa- Basket, skit tråkigt.

Matte- Nytt kapitel: Vinklar.

Engelska- Håla, Yaaaaaaay! =D

Lunch- Blodpudding, Inte gott, !!

No- Biologi-sexualkunskap-frågor.

So- Film

Matte- Jobb i 20 minter sen matte-bingo. ^^

16.10 - Buss hem. =)


Gode chill dag. =)

Snart ska jag på ridningen, få se hur de går i dag då.

Kram/Ronja

:)

Av Ronja Grahn - 22 februari 2009 21:23

Har vart och kollat på soffan ikväll den va helt Ok, så jag tror de blev att vi skulle köpa den till veckan. =)

De blir kul. Den va skit skön att sitta i.

Efter att ha kollat på soffan va vi och hämta tvätt,

Stannade ett tag och fika hos farmor och farfar.

Fick smaka Muffins som Kajsa hade bakat den va jätte jätte god. =)


Har duschat och nu ser jag Beck, (de är paus just nu)


Imorrn äre sista veckan före lovet.

Så skönt.

Nu ska jag fortsätta se Beck.

Kramkram/Ronja


Av Ronja Grahn - 22 februari 2009 15:40

Skrev ju aldrig nå om de igår,

Molly Sandén och E.M.D direkt till final,

De tycker jag va helt rätt dom va då de 2 bästa av de som va med igår.

Enligt mig.

Va tycker/tyckte ni ?


Snart ska vi till Arvidjaur vår tvättmaskin har gått sönder, =/

Så vi har kört en tvätt hon farmor och farfar som i ska hämta,

åså ska vi och kolla på en bäddsoffa hos nån. =)


Kramiz/Ronja.  

Av Ronja Grahn - 22 februari 2009 15:01

Har vart ute och tränat med Hilda, Hon va jätte duktig.

Och jag tror jag kan hela banan nu. :)

Efter att jag hade ridigt banan typ 2-3 gånger, skulle Moa rida lite,

Hon behöver träna upp sitt självförtroende.

De står på -0, hon vågar nästan inte ens trava.

Ni vet inte varför va?

Tro inte jag skrev nåt om de.

kan göra de nu:

Pappa har ju Skottat upp en Ridplan utanför stallet,

De är ju snö runt om den och som "grind/öppning"

Är de två stolpar i snön på varsin sida och så äre 2 band,

De blir nästan så här: l=l , haha. ^^

Ni fattar hoppas ja, ? :P

Jaja.... Då var Moa där inne och red, Mamma stod i mitten.

När Moa red förbi den där grinden så stannade Frille där,

Han stod stilla och Moa började dra med tygeln åt nå håll och smackade på Frille, Då satte Frille in huvudet mellan banden,

och bara sprang, pinnarna och banden släpade efter och då vart Frille ännu mer rädd och ökade till galopp,

I full galopp sprang han rakt in i stallet, Och då hängde Moa runt halsen på han.

Han sprang rakt igenom stallet och ut i andra dörren som hade farit igen men haspen "låset" var inte i satt, Så dörren flög ju upp.

Åså där på baksidan av stallet så ramlade Moa av.

Frille fortsatte springa ett tag och till slut fick väl nån fast han.

De va många som försökte stanna han tidigare men de gick så snabbt att ingen hann me.

De va ändå många ute i stallet, både Erika, mamma, pappa, och Lotta tro jag,

Själv hade jag hunnit gå in.

Men efter den händelsen har Moa inte vågat göra så mycket.

Hon litar som inte på Frille längre.

Vilket är ganske dåligt.

De va ett tag sen som de där hände nu,

nån Månad sen kanske.


Vilken galen ponny han är, men grymt söt, ;) hehe.

Han liknar ganska mycket den där ponnyn i tidningen ,

molle eller mulle eller va den nu hette. ^^

Mitt minne är så bra. :P *inte*


Men Hilda va då iaf jätte duktig idag också.

De va ju bra. =)


Kram/Ronja



Av Ronja Grahn - 22 februari 2009 11:22

Kevins nya singel:

Street lights


Tycker den är jätte bra, :) <3


Va tycker ni om den?


Kram/Ronja


Ovido - Quiz & Flashcards