Ronja Grahn

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Ronja Grahn - 1 mars 2009 20:29

Den norska badvakten till sin chef:
- Det är så många trevliga badgäster här idag.
- Hurså?
- Flera av dem har vinkat till mig.


---------------------------------------------------------------------------------


- Varför ligger det så många norska hemmafruar på sjukhus?
- De ramlar ut genom fönstren när de ska stryka gardinerna.


----------------------------------------------------------------------------------


Ett svenskt och ett norskt gäng var ute och pimplade. Efter en halvtimme hade svenskarna fått upp en hel hög med fisk. Men norrmännen hade inte fått upp en enda. Då tyckte en av norrmännen att det var tid att kolla hur det kunde komma sig. Han gick bort till svenskarna och kikade och kom sedan tillbaka och sade:
- Nu vet jag varför!
- Jaha?
- Jo, de borrar hål i isen.


----------------------------------------------------------------------------------


Det var en gång en svensk som skulle byta hjärna. Då sa doktorn:
- Vad vill du ha för hjärna?
- Gärna en norsk hjärna.
- Varför i all sin dar vill du ha en norsk hjärna?
- För den är oanvänd.


-------------------------------------------------------------------------------------


En norrman gick in till en leksaksaffär, gick fram till en expedit och sa med hög röst:
- Jag vill prata med chefen!
När chefen kom räckte norrmannen fram ett pussel och sa:
- Här står det 2-3 år, men det tog mig bara ett år att bygga det!


--------------------------------------------------------------------------------------


- Kan du förstå varför norska barn stoppar sina nallar i frysen?
- De vill ha isbjörnar...


----------------------------------------------------------------------------------------



Hahahahahahahahahahahahaaa.....

Nån mer än jag som viker sig i skratt? ;)


Kramkram/Ronja

Av Ronja Grahn - 1 mars 2009 20:26

När jag skulle hämta in Frille och Hilda idag, haltade Hilda jätte mycket.

Så mycket att man va tvungen att stanna upp och kolla om hon alls hade 4 ben kvar, Tack och lov så hade hon då de.

Men tog in hon stallde upp hon igången och kände lite på hennes ben,

Hon reagerade inte så mycket på de.

Slog bort all snö i hovarna. Och gick ut med henne igen.

Då haltade hon inte alls lika mycket, bara lite grann.

Så jag lät hon stanna inne.

Och for ut och Körde Frille istället.

Han va jätte frammåt idag låg på så jag fick ont i armarna av att bromsa,

Såna gånger önskar man att man hade en lat häst. ^^


Om typ en halvtimme äre Beck. (: Yaay!

Kramkram/Ronja


Av Ronja Grahn - 1 mars 2009 18:44

 Jag och Hubbe. :)


 Jag och Hubbe, rider förbi domaren.


 Jag och Hubbe, Snett igenom.


Jag och Hubbe, Snett igenom åt andra hållet. ^^


Jag och Hubbe, i bakrunden Jesse och Graphit.


Jag och Hubbe, Haha, Jag tror de va där han stannade och bajsa. ^^


Jag och Hubbe, De där kortet gilla jag. ^^

Undra va de va som vi kolla på. ;)

De kom jag då inte ihåg.


Jag och söt Hubbe. <3


Jag och Hubbe. =)


Felicia och Mirre. =)


Felicia och Mirre, =)


Hanna Edberg och Casper. :)


Efter tävlingen, Väntar på att domaren ska räkna klart poängen.

Vänster: Felicia Skiöld och Dart Miracle (Mirre), Arvidsjaur.

Höger: Jag och Hübert (Hubbe), Arvidsjaur.


Här väntas de också.

Vänster: Jesse Ollimäki och Graphit. (Arvidsjaur)

Mitten: Hanna Edberg och Casper. (Arvidsjaur)

Höger: Sanna Andersson och Filur. (Arjeplog)


Jesse och Graphit, Hanna och Casper.


1:a pris till Sanna Andersson och Filur. Grattis!


2:a pris till Hanna Edberg och Casper. Grattis!


3:dje pris till Felicia Skiöld och Dart Miracle. Grattis!


4:de pris till Jag och Hübert. =) yaaay!


5:te pris till Jesse Ollimäki och Graphit. Grattis!

.

.

Bilderna tagna av Farfar.

Tacktack! :)

/Ronja

Av Ronja Grahn - 1 mars 2009 16:50

Haha, jodå de vart mer än 14.5 poäng. ^^

Fick 83 poäng av 270, = 31%

haha, Skrattretande. ^^

Kram på dej me!

/Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards