Ronja Grahn

Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Ronja Grahn - 24 mars 2009 22:19

Tänkte jag skulle berätta om igår kväll före jag skriver om idag.

Ridning först, gick jätte bra.

Hoppning nog va de kul, men inte lika som på kurs.

De va typ 20 cm högt. :/

Jaja...efter ridningen då.

Va typ hemma 09.00 gick och duscha direkt jag kom hem, mamma och pappa gick för att ta in hästarna.

Då jag typ just ducshat klart knackade pappa på dörren och sa att Frille hade kolik.

Tog på mig nå kläder och gick ut.

När jag kom ut stod mamma redan ocg longerade han, tog över och longera han själv en stund. Men inget hände. (magen kom inte igång)

Vi tog in han i stallet och gav han olja.

Sen fick han täcken. (: (viktigt att dom håller sig varma)

Efter de ställde vi in han i sin box för att se vad som hände.

Vi gick in en stund 20-30 minuter.

Efter de gick vi ut igen. (Jag och Mamma bara)

Vi bestämde att om Frille inte blivit bättre så skulle jag rida han en stund.

Och när vi kom ut igen hade han lagt sig, så bätte vart de inte.

Gick in och tog på mig ridkläder och red han ett tag.

De vart typ samma den här gången.

Red han, sen fick han vatten och olja (ompysslad) .

Åså fick vi in 20 minuter till.

När vi kom tillbaka efter de låg han ner i boxen igen.

Så vi tog ut han och longerade lite till.

Då efter ett litet tag sket han lite lite grann.

(Gott tecken på att de börjar röra sig i magen.)

Longerade lite till sen kunde vi som inte göra de längre.

Han va ju alldeles slut.

Tog in han åså fick han lite olja, sen på med täcken igen.

De kurrade då lite i hans mage. Också tecken på bättring.

Sen kunde vi inte göra så mycket mer.

Så efter en stund gick vi in.

(Frille va ju ändå mycket bättre mot för först)

Klockan va typ. 02.00 när jag kolla på klockan senast, (just före jag somna)

Och visst tänker ni väl, De är väl inte så faligt sent ändå?

Men att hålla igång och springa om kring där ute är en helt annan sak än att typ se en film.

De kändes ju som klockan typ va 04.00 när jag kom in.


Så på morgonen fick jag då veta att Frille var bättre,

och efter skolan hade han tydligen skitit 2 gånger.

Mycket bra. (:
Mamma hade tänkt ta ledigt åt mej, men vi gjorde inte de och chansa på att de skulle gå me skola.

Vilket jag ångrar lite, för jag va jätte trött och hade ont i huvudet. :/

Jaja... Ja klarade då dan iaf.

Hemma åt jag middag, sen somna jag på soffan mellan typ 18.00 och 21.00 . ^^

När jag vakna då såg jag Andra avenyn och nu så sitter jag här.

Ska snart gå och lägga mig igen.

Känner att jag har lite att ta igen. ^^

Vart inte så mycke gjort idag.

Men sånt här händer.

Frille är då frisk nu. <3


Go´natt på er!

Kram/Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards