Ronja Grahn

Alla inlägg under juli 2010

Av Ronja Grahn - 27 juli 2010 22:54

"På TV visar de dig hur tvättmedel tar bort blodfläckar hur lätt som helst. Jag tror att om du har en T-shirt med blodfläckar överallt så är inte tvätten ditt största problem."

Av Ronja Grahn - 27 juli 2010 11:23

Satt just och kollade på bilderna från Stockholm, har insett att jag inte kan lägga ut alla 300 bilder, la ut 200 på facebook och det tog en jävla tid.

Så får nog ta och välja ut några stycken av dom.

Tycker det skulle vara lättare än vad det är att lägga upp bilder. Så tjorvigt.

Men ska försöka få det gjort:)


Just nu så regnar det, ovanligt.. nej.

Tur jag sov imorse före sju hade det tydligen regnat och åska en massor. Men då var man minsann lyckligt omedveten. haa!:)


Hoppas det lugnar sig lite grann snart, tänkte ta en promenad med Isa sen försöka få tag i syster.

Så ska vi väl en sväng till campingen och tjollra.



- - -







Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan korta, lätta ord, som: "Vad sägs om lite lunch?"

 

Av Ronja Grahn - 27 juli 2010 01:57

Har varit en mycket trevlig dag, på förmiddagen har jag och syster varit och och hälsat på våra släktingar från söder som orkat ännu ett år köra upp hit, trots sin höga ålder. Starkt gjort! Alltid lika roligt att få träffa dom.

Sen i eftermiddag så kom dom till oss då bjudna på middag. Så fram till ungefär där vid halv åtta så var dom väl kvar innan dom körde tillbaka till campingen för att sova.

Va rätt trött jag med så la mig på sängen och drog filten över huvet, somnade jävlat direkt. Kvart över tio var jag på benen igen och har pysslat med lite saker nu ikväll, även pratat en långt och nödvändigt samtal.

Tog också en promenad för en stund sen med Isa, shit så mörkt det är ute om kvällarna nu. Va ju rent lite så där läskigt ute. Huvva.

 

Ska väl försöka att sova nu, så man orkar upp imorgon.


Godnatt:)

Av Ronja Grahn - 26 juli 2010 07:08

Vaknade av ett jävla oljud, och innan jag förstod vad det var. Regnade nå så grymt mycket. Slog som tusan mot rutan, och lilla fönstret som står öppet.

Va upp en sväng och kika, fy tusan. Gatorna är ju som en enda sjö.

 

Nä, nu ska jag försöka få lite mer sömn. Om det går.

Känner just nu att jag sovit för lite, fick ont i huvet..



Men regn är mysigt, så länge man får vara inne :)

Av Ronja Grahn - 25 juli 2010 23:45

Det finns inte ord för hur jag känner just nu...........

 

 

 

 

Godnatt!!

Av Ronja Grahn - 25 juli 2010 18:43

Ännu en trevlig helg närmar sig sitt slut då, går dagen var toppen med kanon bra väder och en kväll med bastu,bad,kubb-spel och super go middag! :)


Tråkigare väder idag, just nu så regnar det massor.

Kom hem för en stund sen, ska ta och packa upp lite saker sen hoppa i duschen.


Fick ett samtal idag av några släktingar långt ner ifrån som just hade parkerat på Arvidsjaur camping. Något så chockad blev jag, men sjukt så skoj.

Med tanke på att det var ett år sen sist, så ser jag fram emot att få träffa dem imorgon. :)


Av Ronja Grahn - 24 juli 2010 14:19

Far till Bergnäsudden nu!

Nås på mobilen. :)

 

 

Av Ronja Grahn - 24 juli 2010 10:38

Kom hem för ungefär en timme sen, har sovit så gott på Emmas soffa inatt:)

 

Men då hade man ju bokat tvättstugan,så var ju bara pallra sig hem. Tvättar för fullt.

 

Nu blir det frukost och annat fix, packning osv.. :)

 

Solen skiner idag, himmlen är blå och fin och det är faktiskt lite värme idag motför igår.

Ovido - Quiz & Flashcards