Ronja Grahn

Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Morgon kaos..

Av Ronja Grahn - 6 maj 2010 09:47

Vaknade vid 06.00 imorse av att det var ljust som satan, det va ju värre än när någon tänder lampan.. solen sken rakt på mig.. rakt igenom dom här värdelösa persiennerna.. drog täcket över huvet och försökte somna om.. men då fick jag sån hosta så låg bara och hosta och hosta. Men tillslut somna jag om då.. sen vakna jag av att syster stod och gapa om att jag skulle upp.. men känner mig inte alls frisk än, så är hemma från skolan idag också. Trodde så säkert att det hade blivit bättre igår för på kvällen fick jag aldrig ont i halsen och hostade inget.. frös och nyste inte heller för den delen.. och allt vad man nu gör.

Men då imorse va jag helt igen täpt, hosta som en tok och hade jätte ont i halsen. Sånt gör en inte så glad.

Försökte somna om efter att syster hade gått.. men inte gick väl det så bra inte.. solen mitt i ögonen hur jag än la mig och frös gjorde jag också.

Tänkte då om jag hämtar och hänger nå filtar över fönstret så lär det ju bli mörkt.

Gjorde då det men när jag just va klar råka jag svinga till lampan som stod i fönstret så den föll i golvet och då drog lamp sladden i sin tur ner blomkrukan som då också föll i golvet och gick i tusen bitar..tur att det inte var en rikig blomma i så jag slapp då jord. Plockade upp de stora bitarna hämta dammsugarn och tro ni inte då att det va en stor jävla tjorv på sladden till den.. så fick sitta och reda ut den innan jag äntligen kunde dammsuga bort det som var kvar av krukan. Men vad händer då jag dammsugar.. jo det lever om, som i sin tur väckte Isa som vart så glad och tror att hon skulle få gå ut. Men där går gränsen. Skickade tillbaka henne i sin säng och gjorde en kopp te, hämta ett extra täcke och kröp ner under täcket läste några sidor av isfolket.. kunde ju självklart inte somna om.

Plus då att jag har hostat hela morgonen känns snart som ögonen trillar ut och lungorna kommer upp.


Så är det då man ska tvär göra något, nu ska jag försiktigt slå igång tv, och lägga bort datorn.

Tjofräääs!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Grahn - 9 januari 2012 14:24

Precis 3 år, 2015(16) inlägg med 801 bilder och 363 kommentarer senare.. så avslutar jag nu denna blogg. Måste erkänna att det tar emot lite då jag gillar att ha allt i ett så att säga.. men det löser sig nog, får på något vis knyta ihop bloggarna ...

Av Ronja Grahn - 9 januari 2012 11:30

Hua, så kallt det är ute idag.. dock så blir luften himla frisk och härlig. Klär man sig rätt så är det väl helt okej! Har varit och gjort synundersökning på morgon, sen ätit frukost. Ska med Nils hem till han en sväng så han får packa.. sen så f...

Av Ronja Grahn - 8 januari 2012 21:34

Har kommit hem från Skellefteå och hunnit med både packa upp, städa rummet, städa åt hamstrarna, duschat och fikat. Är helt slut nu, men har haft en kanon dag.. ska man shoppa så ska man shoppa i Skellefteå helt klart. Är alltid så himla nöjd då jag ...

Av Ronja Grahn - 8 januari 2012 08:00

..Ska försöka lämna sängen så jag hinner göra mig klar innan vi ska fara, bär om en stund av till Skellefteå.. guuu såååå hääär ska shoppas!   Ha en bra dag! ...

Av Ronja Grahn - 8 januari 2012 00:49

Hoppar i säng och laddar för morgondagens äventyr!! :)   Godnatt! ...

Ovido - Quiz & Flashcards