Ronja Grahn

Alla inlägg under juli 2009

Av Ronja Grahn - 24 juli 2009 11:06

Det bara regnar och regnar här, och inte är det lite heller. Började igår eftermiddag nån gång. Vet nu inte hur mycket det har regnat under natten då, men det regna då när jag vakna också. Gode tråkigt.

Har bara tagit det lungt nu på morgonen, sett tv, ätit frukost.. :)

Gode mycke roligare att se tv nu, när vi har ny tv. Sa jag det föresten?

Vi köpte ju ny tv igår. Ganska mycket större än den förra.

Åså fick ju jag och Moa det gammla tv:n dit upp så ska vi på skroten med den 3:dje. För den har då ändå lagt av redan. :/

Så äre.. :)


Har kollat i H&M katalogen som kom för nån dag sen, hittade några saker som jag ska beställa. Blir nog att sam beställa med Lotta tror jag.


Snart blir man hemma själv.

Va som ska hända då har jag ingen aning om. Vad gör man i det här tråkvädret?


Kram på er!/Ronja

Av Ronja Grahn - 23 juli 2009 15:29

Så skönt det var att sova länge idag steg upp nån gång vid 11. Hade lixsom inget val, när det kom en söt unge som inte tyckte jag skulle sova längre. hehe. Viola<3

Va med hon en liten stund sen åt jag frukost. Jobbade med ved sen.


Har nyss varit i Arvidsjaur, och nu sitter jag här.

Lyssnar på musik och läser bloggar, m.m


Får bli ett kort inlägg, har ingen lust å skriva nu.

Ska hjälpa mamma med maten.


Kram/Ronja


Av Ronja Grahn - 22 juli 2009 23:59

Vi hittade ett geting bo i ved högen idag, fy fan så äckligt det var. När vi som puttat bort det och ingen getinga va i de bar pappa bort det. Men getingarna var kvar ganska länge så vi gjorde stort upphåll.

Vi har satt dit sånt här flug klister också, så nu har dom flesta getingarna fastnat.

En sak till som var jävligt äckligt va att om man kolla i boet så kan man se som tunna "skinn påsar" och i dom rörde sig ju små getingar. Ååh det var så himla äckligt.

Tog lite bilder på boet också innan vi gjorde oss av med de.


Kram/Ronja



Av Ronja Grahn - 22 juli 2009 15:11

Steg upp förbannad halv åtta imorse, va så jävla sur över att jag hade sagt jag skulle ta hästarna. Men det är väl lätt att säga på kvällen då man är hur pigg som helst?

Dom måst ju förstå att jag har sommarlov och ska sova!

Jaja.. Tog mig upp till slut, surast jag var då. Det kan ni fråga syrran om, för jag gick och drog upp henne också. Haah.

Fick lite hjälp av henne då så det gick mycket snabbare, men vad hjälpte det då man ändå redan var vaken och piggare.

Vi jobbade sen med veden i en halvtimme, "vi" Jo syster gör också, om jag inte sagt det, skulle ändå aldrig orka gö hela högen själv. xD
Så vi får ju 200kr var.

Tycker det är mycket bra det.


Sen åt vi frukost, Moa somnade om på sitt rum och jag satt och lyssnade på musik på MTV. :) Sms:ade med Pernilla då också, vi har verkligen stora planer, hehe. Vi har tänkt flytta till Finland och fortsätta få tävla shettisar. (Där är gränsen 18 år, här är den 15år) Båda tycker det är mycket roligare med shettisar. ^^ Hehe. Och alla finskar ska måsta lära sig Svenska för vi orkar inte plugga nå Finska vi inte. hehe.

Det kommer bli så bra det, åså ska vi bo nära varann så vi kan träna tsm.

Hahhaha.. Gu vad vi svammlade. :)


Började tok regna sen just då jag skulle ut, så stannade inne längre, när det slutade jobba jag ännu mer, har kastat som en tok idag. Vill bli klar. hehe.

Stallet som jag tänkte göra 10.00 imorse får bli ikväll istället.


Gick sen in, och somnade i ca. 3 timmar. (A) hehe.

Gode härligt va det, fast råkade missa hästarnas lunch. Så dom fick ganska sent idag men dom överlever.


Åt sen lunch själv sen och nu sitter jag här.

Då vet ni allt vad jag gjort denna dag. ;)

Kramizar/Ronja

Av Ronja Grahn - 21 juli 2009 23:48

Har vart med Marielle, Kim och Elina idag/kväll.

Fan va skoj vi hade. ;) <3

Av Ronja Grahn - 21 juli 2009 09:52

Steg upp vid 08.00 nån gång och tog ut hästarna, gjorde klart lite annat efter det.

Sen gick jag in och åt frukost.

Och efter det har jag bara suttit här och läst bloggar, lyssnat på musik m.m

Ska ringa och väcka Marielle nu. ^^

Blir att fara till Arvidsjaur sen när mamma börjar jobba, och säkert

hem vid 21.00 nån gång, om det inte blir nå andra planer.


Vart ett kort inlägg, menmen..

Ni får ha en bra dag då, här äre bara regn och grått. :/

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 20 juli 2009 23:50

Blev att bada med Noomi, Alva och Moa ikväll, va riktigt härligt i vattnet.

Senare så fick vi främmande, farfar, farfars bror och farfarsbrors tjej. Vart inte nå mer jobb ikväll då.

Efter att dom vart här nåra timmar. Vare Beck och nu sitter jag här. :P


Imorgon blire nog Arvidsjaur.


Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 20 juli 2009 17:11

Morgonen idag hade tänkt köra Frille men blev att longera han istället, gjorde klart en massa saker.

Sen jobba lite med veden också.

Följde sen med Stefan, Noomi, Alva, Viola, Moa och Bosse till lill-tjåkas och fiskade. Gick riktigt bra.

Alva fick 2 fiskar, abborrar.

Noomi 4 fiskar , 3 abborrar och 1 gädda.

Moa 2 fiskar, abborrar.

Jag 1 fisk. ;) Abborre.

Så det vart en del fiskar, fast en av dom stora åt Bosse upp, smart hund. ^^

Det var iaf kul ändå. ^^

Kom hem för en stund sen, ska snart äta middag sen blire fara å bada.

Senare ikväll blir det jobb.


Kramar/Ronja

Ovido - Quiz & Flashcards