Ronja Grahn

Alla inlägg under juli 2009

Av Ronja Grahn - 16 juli 2009 22:32

Vilket tråk väder det va hela förmiddagen, det åska ju flera timmar. Man kunde inte göra nån ting. xD

Och strömmen gick om vart annat. Vad gör man? :O

På eftermiddagen ändrade vädret sig helt plötsligt och himlen vart blå och solig. Jag, Moa och Tove cyklade och bada då. Så härligt har det då aldrig varit. Vi va där typ två timmar.


Senare ikväll har jag vart och goat med kusinerna m.m


Nu sitter jag och chattar, lyssnar musik och Sms:ar.  <3


Kram på er! /Ronja

Av Ronja Grahn - 15 juli 2009 23:28

Kvällen igår va jätte skoj, va med Marielle, Kim, Peter och några andra. Va super kul. Jag och Marielle for väl hem vid 22 nån gång. Sen va vi hos mig och svammla på till typ halv tre då vi nog somnade. xD

Så steg vi upp klockan 09.00 imorse, åt frukost sen cyklade vi och bada. Riktigt härligt i vattnet. xD

Vi gjorde oss i ordning sen och efter ett tag kom Elina.

Svammla på, tills Jenny kom och skjusa oss till Arvidsjaur.

Va uppe till ungefär fyra, åkte hem då.


Har vart jätte trött, men blev piggare ikväll.

Ska gå upp och se film nu.

Många Kramar! /Ronja 


Av Ronja Grahn - 14 juli 2009 13:08

Har just gjort mig klar, ska till Arvidsjaur nu.

Blir att träffa Marielle och några där.

Sen ikväll följer nog Marielle med hem hit. Blir kul.


I Love you and I miss you. <3


Kram på er! /Ronja

Av Ronja Grahn - 13 juli 2009 22:12

Tog ut hästarna tidigt tidigt imorse, sen frukost. Sen va vi i husbilen med dom. Ganska länge. Skoja, prata och löste sudoku så jag blev yr. xD Gjorde hur många som hälst. Haha.

Va en sväng med Maj-Lis och Mamma till Arvidsjaur sen, handlade.

Vart Godis, en skål och en tandborste. Brabra.. Fast som vanligt vart jag så snål att jag fick sakerna. ;) Hehe.

Har spelat crocket också, och jag vann. :D

Sen middag och efter maten så for Maj-lis och Gunnar hemmåt. :(

Träffade söt ungarna Grahn idag också. :) <3

Sen chillat på som vanligt. :) Hästarna har vilat idag. Det va dom värda. Och det har bara tok regnat idag. Tråååk.


När det bara dugga lite for jag på en promenad med Isa-Lisa. :)


Ser Beck nu, har sett avsnittet 2 gånger redan så inte så bra.

Kanske därför jag sitter här.

men är skit trött, steg upp 06.00 imorse.

Kramar/Ronja

Av Ronja Grahn - 12 juli 2009 22:33

Mitt på dagen idag satt jag, Gunnar, och Syrran i husbilen och löste korsord, pratade, åt godis m.m :) Mkt roligt.

Det regnade då också. xD

När det slutat regna for jag ut och körde Frille en sväng, sen tog jag in Hilda och smörjde henne.

Sen vare middag.

Efter det det lite Krocket, jag vann 2 gånger :D och förlorade 1. xD

Det var ju kul. Va väl i husbilden sen ett tag.

Vid 18.00 va vi upp till Arvidsjaur och Grattade Kajsa, jätte skoj. :D

Massa gott fika också, sen kom kusinerna dit och fika också. Och efter det så va vi ute. Träffade MIN Lukas också. ^^

Väldigt roligt, men han tyckte det vart 1 mot 6 (fråga inte i vad? xD) Så han hämta massa kompisar runt om.

De slutade iaf med att dom stod och kasta vattenballonger. Men då for vi hem. xD Haha.

Va i alla fall roligt att träffa han. Cool ungen! :)


När vi kom hem vare tråkiga nyheter. :(

Maj-lis och Gunnar måste åka redan imorgon eftermiddag. För att hon som ser till deras hus har blivit sjuk och de va massa krångel. :/

Så himla tråkigt. :´( När dom kommit hela vägen också.

Vi fick pressenter av dom också.  

Dom är så himla snälla.

Blir att umgås mycket med dom imorgon och hoppas på att klockan stannar, sen börjar dom sina 102 mil hem igen. :´(


Om Östersund då..

Det blir inte att fara dit iår. :/

Mamma har sin sista vecka nu, det blir dyrt för det är ju så långt, och Hildas första start kanska vorde vara här bland hemma banorna och inte skjusa iväg så långt.

Så då vet ni. Tråkigt men jag förstår.

Lycka till till alla som ska dit.


Sara:

HAHAH, det har jag då glömt? ;) Vare du?

Kan berätta det då. ^^

Sara vart Crocket mästare!

Nu vet ni det. ;) hihi. . .


Många Kramar/Ronja


Av Ronja Grahn - 12 juli 2009 16:35

Faster Kajsa fyller år i dag. Många grattis kramar till henne.


/Ronja

Av Ronja Grahn - 12 juli 2009 09:00

Har tagit ut hästarna på morgonen så det är därför jag är vaken nu, kändes som onödigt att gå och lägga sig igen. Fast det var ju typ en timme sen men ändå. :P

Är ganska trött, men funderar på att äta frukost nu.


Maj-lis och Gunnar kom vid halv fyra igår. RoligtRoligt! :)


Just ja snart är det ju dubbeltrav i östersund, jag vill dit. xD Gah.

Hoppas de andra går med på det bara. :) Ska höra med dom sen.

Anmälan är väl imorgon tror jag.


Nä nu blire frukost.

KramKram/Ronja

Av Ronja Grahn - 11 juli 2009 15:00

Go dag på er! :)


Efter frukost idag for jag mamma och Sara ut på en liten ridtur.

Gick bara bra.

Såg efter det då att Hilda har gått 5 dagar i rad kanske dags för henne att få en vilodag.

Har longerat Frille lite idag också.


Efter det och lite pyssel hade jag, Moa och Sara tummat på att vi skulle doppa oss i sjön.

Så mamma skjusade dit oss. Och det var ryssligt jävla kallt alltså.

Men efter lite simmande och så så kändes de direkt varmare i det kalla.

Brrr.... Så kallt har då det aldrig varit. xD


Nu ska vi äta lite sen lunch och tidig middag.

Efter det far Sara hem. Tråkigt! :( <3


KramKram/Ronja


Ovido - Quiz & Flashcards