Ronja Grahn

Alla inlägg under mars 2009

Av Ronja Grahn - 4 mars 2009 16:22

Gu va de va fint ute idag då.

Va i stallet före lunch, borstade upp Tinni och Hilda,

Börjar ha våra misstankar om va Hilda har gjort men vi vet inte säkert än.

Frille får va ledig idag, Han har jobbat på bra.

Efter de gick jag in, tog en snabb dusch, (stavningen?)

Sen på me nå rena kläder åså vart inne och bara slöa. :)

Senare va jag ut en sväng till,Kolla när syrran åkte skidor och tog lite kort på olika saker. :)

Jag älskar verkligen att ta kort. ^^

Tänk va tråkigt de va när jag int hade nån kamera, haha.

Tur att jag inte lyssna på mina kompisar som inte tyckte att jag skulle köpa de för att jag skulle bli less efter typ en vecka.

Men jag köpte den ändå för att jag visste att jag inte skulle bli de. ;)

Och rätt hade jag, jag är då inte less den ännu. :)


Nu ska jag gö nå mat till jag och Moa, sen far Moa och jag är hemma själv, ;) haha, Yaay. (Mamm och Papp jobbar kväll)

Träningen ikväll hörde me Lotta och hon visste inte riktigt om hon skulle fara, Är rädd de blir en promenad, :s Fy faan.! ;)

Fast kanske de skulle vara bra för att över vinna min rädsla?

Jaja, Få se hur de blir.

Kram på er! /Ronja

Av Ronja Grahn - 4 mars 2009 11:04

Vaknade imorse av att damsugaren gick, inte kul.

Kunde då inte somna, men de va väl lika bra att stiga upp.

Åt frukost och satt och läste, och nu sitter jag här. :)

Sitter och tänker på vad jag ska göra idag, har typ inga planer alls så får väl ta dagen som den kommer.

Ikväll äre träning i byan, måste höra om Lotta ska dit så jag kan åka med henne. Annars måste jag gå dit och de vet jag inte om jag vill, Ja må å va dit är väl okej, men antar att de är kol svart på vägen hem.

Huvva. Jag är så jävla mörk rädd....

Men just nu skiner då solen, så kanske bäst att gå ut och gö nå nyttigt. :)

Idag fyller Nathalie år, :) GrattisGrattis!

och igår fyllde Sara år, glömde skriva de, ^^ Grattis i efterskott!.

Imorgon fyller kusin Alva år. :)

Men tror hon ska ha "kalas" på Fredag. ;)

Värst va många som fyller år nu då, Jag tror de va nån mer också,

Får kolla i kalendern på facebook, ^^


Nä nu ska jag gå ut en stund.

Kramkram/Ronja


AA

Av Ronja Grahn - 3 mars 2009 21:00

Nu blire Andra Avenyn och taco chips, ;)

Av Ronja Grahn - 3 mars 2009 20:45

Haha. Då är vi nog ganska lika på morgonen då, hehe.

Jag har köpt den på Dollarstore, haha. Bara 40 kr.

Dom finns ganska nära där vi ingången.

Du får fara och kolla imorgon. ^^

Kram på dej! /Ronja

Av Ronja Grahn - 3 mars 2009 20:36

Körde Frille med Moa idag, han va jätte duktig lill gubben. :)

körde 6 km.

Efter de gjorde jag inte mkt alls. Mest datorn, ^^ (A) Hehe.

Sen va jag över till kusinerna såg att dom va ute så gick ut och träffa dem ett tag. Dom är så otroligt söta.

Viola råka ramla en gång och börja gråta, då sprang jag dit,

gav hon en kram och en puss, sen så sprang hon iväg igen.

De räkte för att trösta henne. Söt unge. <3


Sitter just nu och ser mästanas mästare samtidigt som jag sitter här, ;)

de är därför de typ har tagit en halv timme att skriva de här inläggt.

haha. ^^

Kramiz/Ronja


  

Av Ronja Grahn - 3 mars 2009 12:40

Har hittat precis va jag behöver, och billig va den också. ;) haha.

En Flying Alarm Clock, ;) haha.

De tror jag kommer fungera för att få upp mej på morgonen. :)

När den ringer börjar den låta jätte mycket.  haha,

åså börjar en snurra snurra i typ 170 och efter ett tag så flyger den iväg rakt upp och sen snett iväg, för att få tyst på den så måste man hämta den och sätta fast den i en annan sak.

haha. inann jag gjort allt de så är jag nog vaken. ^^.

De här blir nog bra. ;) haha.  


Nä de är nästan + grader ute, ska ut och köra Frille.


Kramkram/Ronja


Av Ronja Grahn - 2 mars 2009 23:07

Hade tänkt rida Hilda tidigare idag, Så hämtade hon samtidigt i hagen som Moa hämta Frille.

På vägen in till stallet haltade Hilda då inget och enligt pappa så hade hon inte gjort de tidigare på morgonen heller.

Så tänkte att de skulle gå rida henne.

Jag borsta upp hon och sadla och de där man gör, åså tog jag ut henne, då börja hon halta jätte mycket igen.

Så de gick ju inte rida henne.

Jag gick in med henne igen och sadla av.

Har känt lite på benet och så men de är då inte ens svullet. :s

De är jätte mystiskt.

Men nåt måste ju ha hänt. Frågan är bara om vad.

Har då bestämt att hon ska få vila den hära veckan iaf.

Få se om de blir nå bättre.

Stackars gumman min! <3


Hade ridlextion tidigare, red Hubbe. Han va jätte duktig. ^^

Anmälde mig till 2 hopptävlingar idag. haha.

Ska hopp tävla med Mirre.

jag tror de va 14 mars och 28 mars. :D

De blir skoj skoj skoj..... :)


Har sett en beck film ikväll som jag låna av Marielle. :)

Den va jätte bra.


Nä nu ska jag chatta lite på msn.

Många rutor blinkar. ^^


Puss å kram /Ronja

Av Ronja Grahn - 2 mars 2009 13:44

Vaknade me ett ryck imorse,typ 07.25 och trodde jag hade försovit mej. ^^

Sen kom jag på ganska fort att de va lov och somnade om.

Idag har jag mest hjälp till och städa här hemma och flytta om på möbler,

vi har gjort om gode mycket nu. och vi är långt från klara.

Datorn står nu i tv rummet. åså äre massa skåp som har kommit till.

Tidigare då jag satt och åt lunch så låg April-proppen brevid mej på bordet.

Började bläddra i den och märkte att de va fullt av ponny lopp,

Boden och Skellefteå hade ett var men Frille har för mycket pengar för dom loppen.

Men då såg jag att Umeå hade en heldag 26 April, :)

Ska prata med pappa sen, Hoppas vi kan fara.

Har längtat efter tävlingar. Men då måste jag förstås sätta igång träningen ordentligt. Frille ser ju ut som en luftballong. ^^

Min lilla tjockis, ;) <3

Min stora tjockis hon kan då gå normalt igen.

Kanske de blir en ridtur med henne senare.


Kramkram/Ronja


Ovido - Quiz & Flashcards