Ronja Grahn

Alla inlägg under september 2011

Av Ronja Grahn - 9 september 2011 09:15

Vad är det för dag idag???! Är det en vanlig dag idag??! Neeej, det är ingen vanlig dag för det är Tuvalisas födelsedag!! Galet mycket grattiskramar till henne! 


       

Av Ronja Grahn - 8 september 2011 22:57

Känner mig en aningens trött nu, efter en lång men helt okej dag.

Ögonen börjar lixom fara i kors, så jag tror det är dags att krypa till kojs.

Imorgon är det Fredag - Äntligen!!


Internet vill fortfarande inte fungera på min dator, skumt! Får se om det funkar på skolan imorgon, ska lix ha med den för att kunna arbeta med rapporten.


Kram och Godnatt på er!:)

Av Ronja Grahn - 8 september 2011 20:24


Blev ett väldigt hårt pass idag, så grymt härligt!

Har nyss duschat, ska leta åt nå kläder nu. Sen blir det en promenad med Emma om en stund. 

Av Ronja Grahn - 8 september 2011 18:09

Har i nån timme nu försök få internet att fungera på min lilla dator, men internet och datorn vill verkligen inte komma sams. Hur jag än försöker!

Så då får det va, funkar ju på stora datorn iallafall. Och jag har kollat det jag ville kolla.


Har nyss surrat en stund med hjärtat  , och tänkte skriva lite på rapporten från naturkunskapen nu. Insåg idag att fortsätter jag såhär, lär jag ju snart ha 10 ogjorda rapporter i en endaste hög. Så det känns helt okej att göra bort en ikväll. Så gör jag den andra imorgon på lektion. =)

Jag trodde verkligen det skulle bli jätte hemskt att läsa naturkunskap, men även om det tar emot att säga det så känns det nästan kul nu. Kom på mig tidigare i veckan av att jag längtade. Lite sjukt, men tydligen sant!

Men jag tycker faktiskt det är lite små kul att fara ut på studiebesök på olika arbetsplatser och höra vad dom gör och säger.. (Vilket vi gör på Torsdagar), och sen skriva rapport om det.. (Fredag) Det är chill!

Om/att man sen är lite mindre nöjd med läraren, spelar ingen roll.. Man kan inte alltid få som man vill, och då tycker jag man accepterar det. Istället för att bara gnälla. För det blir det faktiskt inte bättre utav. :)


Ojsann, blev ett mycket längre inlägg än vad jag trodde. Ska fortsätta plugga en stund nu, innan träningen klockan 19.00


  Denna bild känner ni säkert igen, men fanns ingen annan på stor datan! =)


Hejsvejs!


Av Ronja Grahn - 8 september 2011 14:03

Vilken dryg (skol) dag, tur den snart är slut!

Har rast nu och sen fortsätter sista lektion som är svenska.

Fyra ska jag iväg på litet möte/träff.

Sen resten av kvällen består av packning och träning.

Sen ska jag bara viiilaa!

Kanske kanske, göra lite på natur-rapporten. Men det är ett väldigt starkt kanske.. =)


Tjofrääs!

Av Ronja Grahn - 7 september 2011 23:26

Hur trött som helst, klockan har gått fort ikväll.. jag som skulle göra tidig kväll och hinna mer än vad jag hunnit. Hur kommer det sig? Dålig planering eller för mycket fejjan?

Nu ger jag iallafall upp, ögonen blev alldeles för tunga. Resten får lösa sig imorgon.



 


Nattinatti!

Av Ronja Grahn - 7 september 2011 21:01

Vet inte om det finns nå bättre än när någon ställer en stor godis skål på bordet då man är som mest godis sugen! Lycka!




Har halvsett Bonde söker fru ikväll, medans jag satt vid datan. Men jag blir bara arg av att se programmet. Det har ju spårat nå galet mycket. 

Första två - tre åren var det ju bra.. Men nu? Vad har hänt? Bonde söker fru, Bonde söker bonde, Fru söker Bonde och Fru söker Fru. Helt sjukt, jag mena programmet heter ju faktiskt Bonde söker fru, och inget annat. Då tycker jag det ska va så också!


Nog om det.. Nu ska jag fortsätta med bild sökandet.. :)


- - - - - - - -


Hur kan något så lätt, vara så svårt?! 

Av Ronja Grahn - 7 september 2011 17:45

Så otroligt skönt att denna dag snart är över, grymt vad en dag kan kännas lång.

Imorse hade vi Engelska, och efter det har vi haft Hälsopeddan till fyra.. där vi gjorde lite små uppgifter, bland annat så skulle vi intervjua andra program.. vilket blev jätte svårt. Jag och Franziska fick natur programmet och innan vi hade hittat två som gick natur.. puh.. varför går alla samhälls?

Nåja, det gick ju tillslut och motion fick vi. haha!


Hade tänkt åka med bussen hem, men det var inte så lätt då busschafören inte såg mig och bara gaaasa förbi.. (?)

Men då sluta ju pappa fyra så det gick ju lika bra att åka hem med han.


Har just ätit middag, och nu sitter jag i soffan.. där jag mest troligt kommer sitta hela kvällen har endel saker som jag tänkt göra bort idag.. bla. sortera/rensa/beställa bilder. Men först ska jag nog ta och plugga in Engelskan..!


 

Ovido - Quiz & Flashcards