Ronja Grahn

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Ronja Grahn - 6 augusti 2010 18:13

Tar en liten paus från läsandet nu, efter att snart ha läst i 3 timmar, Oj säger jag då bara. Jag gillar då böcker fångar en efter första meningen! Men hela denna sagan har fångat mig från först början. Så så förvånad är jag inte. :)



Sen när jag ligger där ute på balkongen i vår sköna solstol så får jag höra någonting som gjorde mig otroligt glad.

Men håller det hemligt ett tag till . . .!


Nä nu ska jag göra nå middag, sen ut en promenad med Isa.


SEN. .


. . ska jag återgå till mina kära vänner. .I en helt annan värld.

 Ingrid är grym!

Av Ronja Grahn - 6 augusti 2010 15:29

Har varit på benen sen klockan 10.00 imorse idag också, vad händer?;)

Åt frukost, sen for jag iväg till farmor en stund.

Efter detta besök for jag till banken och tog ut min lön från sommar jobbandet på dagis, och satte in detta på mitt eget konto + 2500:- Som jag fick av mina gulliga släktingar.

Skönt att ha det gjort iallafall.


Kom hem åt lunch och gick sen ut en sväng med Isa. Härligt väder idag!


Har just fått (låna) resten av böckerna av isfolket, så nu ska jag lägga mig ute på balkongen och läsa lite grann.

Är på bok 16 nu, går inte så fort för jag.. men vars ska man ha brottom?

Böckerna är iallafall grymt bra, börja läsa! Tveka inte.



Tack Maria!


Av Ronja Grahn - 6 augusti 2010 01:27

När man måste skriva om sitt användarnamn,lösenord och säkerhetskod minst 10 gånger innan man klarar logga in, så måste man ju vara trött!

 

Säger Godnatt en gång för alla, dock vet jag inte hur jag ska lyckas somna, går på hög varv just nu. Och funderingarna är djupa och många.

 

Kom på ännu en sjuhundratrettiotionde sak... luleåkalaset eller inte?

 

Exploderar av trötthet snart.


GODNATT!!

Av Ronja Grahn - 6 augusti 2010 00:24

Som jag sa så sov jag på saken, drömde om den fina systemkameran, och hela dagen har jag gått och funderat på detta beslutet.

Systemkameran eller Datorn


Visst är det ju svårt, grymt svårt.

Men tänker såhär..


Visst mamma tycker ju att jag använder den här datorn (hennes) alldeles för mycket, tror knappt hon suttit vid datorn en enda gång i sommar, syster kollar ungefär 1 - 2 gånger i veckan.

Och jag då, typ ..hm... Men det är ju alltid nå man vill kolla upp.

Men nåja iallafall.

Skulle det då hända nå med denna dator vem skulle få fan för det? Jo jag.

Så en egen dator som hela tiden kan stå på mitt rum skulle ju inte vara dumt!


Men då har jag ju en viss kärlek till fotografering. Min lilla digitalkamera har varit en trogen vän och hållt och följt med mig många år nu. (2-3 kanske?)

Men märks att den gjort sitt, vissa knappar och funktioner har helt gett upp.

Vilket är jobbigt.

Och jag har alltid velat ha nå bättre.


Därför tror jag det smartaste är att först köpa en systemkamera efter som dator finns, och jag kommer ändå kunna kolla det jag vill kolla. Vad nu än mamma säger. Men börjar jag spara till en dator dierkt där efter så kommer det nog ändå inte ta så himla länge.

Haha. . Oj så jag babblar och funderar.

Men det får ni ta.


Nu ska jag återgå till facebook en stund.



Kan jag sova? Nix

Ovido - Quiz & Flashcards