Ronja Grahn

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ronja Grahn - 22 augusti 2010 12:17

Tidigt imorse så vakna jag med tårar i ögonen, varför? Jo , jag drömde visst att min kamera gick sönder. Haha. Ja så kan det gå.

Men efter att ha säkrats sig om att den var hel fortfarande så somna jag om och sov gott fram till elva - halv tolv nån gång.

Har varit upp en sväng, ätit frukost och så.

Nu ligger jag i sängen igen, mest lockande det är ju skit väder ute.

Och jag är trött. Vart grymt sent igår.


Förstå ändå att skolan börjar om några timmar bara, vars fan har sommarlovet tagit vägen?

Vet inte riktigt vad jag ska säga, självklart vill man ju vara ledig. Men samtidigt måste jag vara ärlig och säga att jag längtar.

Just nu dom senaste dagarna har man ju som bara stigit upp och väntat på att man ska få gå och lägga sig igen.

Ska på något vis bli skönt att komma tillbaka till "verkligheten".

Gå efter ett schema. Och vara trött om kvällarna.


Blir nog super bra, men lite nervöst måste jag ju också säga att det är. Känner lixom 4 stycken i klassen? Och Mentorn har jag bara sett på 30 meters avstånd.


Nåja nu ska jag sluta grubbla.

In en sväng på facebook, sen upp och hoppa.

Funderar på att fara en sväng till Granbo idag. :)

:)

Av Ronja Grahn - 21 augusti 2010 14:03

Sitter och väntar på att farmor och farfar ska komma hem, tänkte fara dit och hälsa på en stund.

 

Sen får vi väl se vad som händer.

 

Regnar gör det fortfarande. Tråkigt, men mysigt :)

 

Har suttit och kollat hur man fixar framkallning av bilderna, så nu återstår det bara att ta lite mer bilder. Idag och imorgon.

Så räknar jag med att kunna beställa på Måndag.

 

Priiiiiiima!

 

Nu ringer telen.

Hej på er!

Av Ronja Grahn - 21 augusti 2010 11:46

Vaknade imorse av regnet som smattra mot rutan. Mysigt!

Trots regnet så har jag hunnit vara ut på en morgon promenad med hundarna och plockat bort lite här.

 

Nu ska jag fixa nå som kan likna frukost. :)

 

TjoO!

Av Ronja Grahn - 21 augusti 2010 03:16

Haha, nog ska det vara för att jag skrev.

Klarade det direkt! (Första gången efter att jag skrivit) Men nu har jag då fått vinna en gång. Då vare ju lite små kul, kanske man skulle starta en ny omgång? Nä, skärpning.

Sängen väntar.

 

Har ju inte planerat att sova bort hela morgondagen.

 

Godnatt! :)

 


Av Ronja Grahn - 21 augusti 2010 03:08

Satt här vid datorn och kolla lite, då jag råka komma till spel. Vart nyfiken om vad som fanns och se där. Lite Harpa.

Var ju grymt länge sen så börja spela nån omgång, sen en till och en till.. Jag klarar det ju inte!

Haha. Dom går ju inte ut, men det ska gå.

Jag ger mig inte förrän jag vunnit.

Trots att ögonen svider och tåras.


Bara starta ny omgång...! ;)

Av Ronja Grahn - 21 augusti 2010 02:00

Personfakta:
Namn: Ronja
Kön: Flicka
Ålder: 15 snart 16
Längd: vet ej
Smeknamn: Ronja
Hårfärg: Brunt
Ögonfärg: Grön/blå



Har du någonsin:
Ätit sushi: Nej
Stått på scen: Njao.
Varit ihop med någon som varit otrogen: Tror jag inte.
Klättrat på berg: Njaoo!
Sett vita huset: På tv?


Motsatta könet:
Gillar du någon just nu från det motsatta könet:
Ja!
Vet den om det: Ja!
Vad tittar du på hos en kvinna/man:

Inom de 48 timmarna:
Kramat någon: Ja
Kommit sams med dina föräldrar: Ja
Bråkat med en kompis: Nej

Gillar du att:
Ge kramar: Ja
Ge massage: Hate it!
Gå promenader i regnet: Beror väl på.



Övrigt:
Vad gjorde du förra sommaren:
Hade nog sommarlov :))
Svär du för mycket: Det gör jag nog.
När duschade du senast: Igår

Vilken färg är det på dina byxor just nu: Svart
Vilken låt lyssnar du på just nu: Love the way you lie


Vad är bredvid dig just nu: En stol
Hur ser ditt skrivbord ut: Vitt
Vad var det sista du åt: En godis
Vem vill du spendera resten av ditt liv med:
Har du en lavalampa: Jo, nånstans ska de nog finnas en.
Hur är vädret just nu: Vet ej. Mörkt och säkert kallt.
Vad gjorde du igår kväll: Såg film

Vem pratade du sist med på telefon: Mamma
Vad gör dig glad: Musik, vänner, MIN KAMERA osv...
Vart skulle du vilja du åka: Norge!
Vill du ha barn: Ja, om några år ja.
Vad ska dom heta: Så långt har jag inte tänkt.


Tio första:
Första bästa kompis:
Vill jag glömma.
Första bil: hm..?
Första kärlek: Svarar jag inte på här.
Första husdjur: Kanin kanske?
Första semester:
vet inte.
Första jobb: Dagis
Första köpta skiva: Ingen aning
Första piercing: Naveln
Första konsert: noll koll


 

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: en cider
Sista bilfärd: Idag, hemmåt.
sSista filmen du såg: Göta kanal
Sista bubbelbadet: Några dagar sen.
Sista spelade cd:
Lars winnerbäck
Sista gången du grät: Imorse
Sista måltiden: Middagen idag?


Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar:
Nej
Blivit kär vid första ögonkastet:
Ja!
Varit på tv: Ja, faktiskt!
Fått ditt hjärta krossat: Ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Busringt till nån: hahaha. Ja.

Sju saker du har på dig:
- trosor
- bh
- Linne
- Sockar
- byxor
- Kofta
- Armband

Två saker att göra innan du dör:

Hoppa fallskärm och hoppa bungy jump


En sak du ångrar:
Finns mycket.

O?

Av Ronja Grahn - 21 augusti 2010 01:21

När man har svårt för att bestämma om man ska gå och lägga sig eller inte.. Då har man mycket att grubbla på.. eller? Hemmm.


Är trött men ändå inte. Kanske man skulle he sig ut en sväng till. =)


- - -


Tidigare idag va jag tvär in på Ica, och när jag gick ut där ifrån så gick ja förbi några gubbar som satt på bänken utanför och får höra den ena säga till den andra:

Kärleken ska vinna över bitterhet och hat

 

Sen dess har dom dära orden ekat i mitt huvud.

Som att han sagt det till mig.

Av Ronja Grahn - 20 augusti 2010 21:55

Har varit en ganska så lugn dag idag, blev aldrig att fara till Granbo idag som jag tänkt. Det får bli till helgen istället.

Vid tre for jag ut på lite ärenden med mamma.

Fick även veta att sandbacka hade satt ut lappar på dörren när och var vi skulle sammlas. Så vi for förbi där en sväng också.

Så nu vet jag vars det är och vilken tid. Känns bra!

 

 

 

Nu blire fredagsmys, med massa go saker och film! :)



Från och med nu, från och med du..

Ovido - Quiz & Flashcards