Ronja Grahn

Alla inlägg under maj 2010

Av Ronja Grahn - 7 maj 2010 12:23

  

Av Ronja Grahn - 6 maj 2010 23:31

Nu hoppar jag i säng, till en lämplig film att somna till.. vill vara utvilad och riktigt pigg imorgon.

Nattinatti!

Kramar

Av Ronja Grahn - 6 maj 2010 22:13

Vart en lugn kväll ikväll pysslat på med lite av varje. Just nu så känner jag mig frisk och kry.. återstår ju nu bara att se hur det känns ikväll (senare) och imorgon på morgonen. Har då vart duktig och druckigt sån där äcklig c -vitamin och även ätit frukt.

Men imorgon ska jag till skolan, vilket skick jag än är i.. Är så fruktansvärt tråkigt att vara hemma hela dagarna. Och fredagar är ju inte så hemskt jobbig, sen går vi ju inte alls länge heller.

Nu blir det Torsdagsmys framför tv:n. Med nå gotta. :)

 

 




Av Ronja Grahn - 6 maj 2010 16:12

Nä om man kanske skulle he sig upp nu och börja leva..

Ska plocka ihop lite här på rummet, sen ett varmt skum bad och efter det middag!

Just nu känns det bra..

Av Ronja Grahn - 6 maj 2010 12:56

   ...För vad är det för dag idag? Är det en vanlig dag idag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Violas födelsedag!!

Grattis gumman..   


      

Av Ronja Grahn - 6 maj 2010 09:47

Vaknade vid 06.00 imorse av att det var ljust som satan, det va ju värre än när någon tänder lampan.. solen sken rakt på mig.. rakt igenom dom här värdelösa persiennerna.. drog täcket över huvet och försökte somna om.. men då fick jag sån hosta så låg bara och hosta och hosta. Men tillslut somna jag om då.. sen vakna jag av att syster stod och gapa om att jag skulle upp.. men känner mig inte alls frisk än, så är hemma från skolan idag också. Trodde så säkert att det hade blivit bättre igår för på kvällen fick jag aldrig ont i halsen och hostade inget.. frös och nyste inte heller för den delen.. och allt vad man nu gör.

Men då imorse va jag helt igen täpt, hosta som en tok och hade jätte ont i halsen. Sånt gör en inte så glad.

Försökte somna om efter att syster hade gått.. men inte gick väl det så bra inte.. solen mitt i ögonen hur jag än la mig och frös gjorde jag också.

Tänkte då om jag hämtar och hänger nå filtar över fönstret så lär det ju bli mörkt.

Gjorde då det men när jag just va klar råka jag svinga till lampan som stod i fönstret så den föll i golvet och då drog lamp sladden i sin tur ner blomkrukan som då också föll i golvet och gick i tusen bitar..tur att det inte var en rikig blomma i så jag slapp då jord. Plockade upp de stora bitarna hämta dammsugarn och tro ni inte då att det va en stor jävla tjorv på sladden till den.. så fick sitta och reda ut den innan jag äntligen kunde dammsuga bort det som var kvar av krukan. Men vad händer då jag dammsugar.. jo det lever om, som i sin tur väckte Isa som vart så glad och tror att hon skulle få gå ut. Men där går gränsen. Skickade tillbaka henne i sin säng och gjorde en kopp te, hämta ett extra täcke och kröp ner under täcket läste några sidor av isfolket.. kunde ju självklart inte somna om.

Plus då att jag har hostat hela morgonen känns snart som ögonen trillar ut och lungorna kommer upp.


Så är det då man ska tvär göra något, nu ska jag försiktigt slå igång tv, och lägga bort datorn.

Tjofräääs!







Av Ronja Grahn - 5 maj 2010 23:02

Med sina hela 185 avsnitt har nu Andra Avenyn slutat.. tänka sig ändå så länge dom hållt på. Och svinit bra. Slutet kan jag helt acceptera det va duktigt att få till ett så bra slut ändå. Okej, fast en grej hajjade jag inte riktigt.. varför ville inte katarina ha sitt barn? Kanske missa jag nå där.

Ni som följt serien hela vägen, har ni tänkt ändå på hur mycket som har hänt.. så enormt stor skillnad det är på första och sista avsnittet. Kom ni ihåg Jossan och David tex.. och han där som sköt tonys fru.. glömde namn på dom.. och han dära som satt i rullstol.. haha. Och den dära polskan som städa hon familjen björn?

Ja gu, jag kommer bara på mer och mer.

Det har då helt klart varit en rolig serie att följa.


Nu blir det antingen isfolket eller Johan falk, eller kanske båda. Kanske ställer sovtimern på tv:n och her på en film.. Tänk om man ändå kunde vara lite grann trött? Är ju piggare än fan själv. Har ju helt vänt på dygnet nu. Inte bra alls.


Nä.. nu ska iaf datorn få sova. Stackarn har ju gått varm hela dan.. ;P


KramKram

Av Ronja Grahn - 5 maj 2010 20:55

Hör ju att det sägs att det är sista Andra Avenyn ikväll, surt!

Ska förflytta mig in i rummet till stor tv:n med mina karra och äppel dryck.

Missa inte det här mina vänner och ovänner...!!

Ovido - Quiz & Flashcards